کمک‌های هلال‌احمر ایران آماده ارسال به پاکستان

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از آمادگی ارسال محموله لوازم اسکان اضطراری در قالب ۱۰۰ تن به سیل‌زدگان پاکستان خبر داد.

به گزارش ایمنا، مهدی ولی‌پور با اشاره به محموله لوازم اسکان اضطراری، اظهار کرد: این محموله شامل یک‌هزار چادر، ۲ هزار تخته موکت و چهار هزار تخته پتو است و آماده ارسال برای سیل‌زدگان پاکستان است.

وی درباره زمان ارسال این محموله، تصریح کرد: در حال حاضر بخش بین‌الملل هلال احمر در حال رایزنی با مقامات پاکستانی برای اعزام این محموله لوازم اسکان اضطراری است و در صورت دریافت مجوزهای لازم، محموله هلال ایران از مرز چابهار به پاکستان می‌رود.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر درباره احتمال اعزام تیم امدادی برای کمک به عملیات امدادرسانی، گفت: یک تیم امداد و درمانی هلال احمر ایران نیز آمادگی دارند تا در صورت نیاز و موافقت مقامات پاکستانی به مناطق سیل زده اعزام شوند.

به گزارش ایمنا، در پی وقوع سیل گسترده روزهای اخیر در مناطق وسیعی از پاکستان که تاکنون حدود یک‌هزار کشته برجای گذاشته است، دولت این کشور اعلام وضعیت اضطراری ملی کرد و خواستار کمک کشورهای همسایه و جامعه جهانی برای امدادرسانی به سیل‌زدگان و جبران خسارات ناشی از سیل شد.

سیل در روزهای اخیر مناطق وسیعی از ایالت‌های سند، بلوچستان و پنجاب را به شدت تحت تأثیر قرار داده و علاوه بر خسارات فراوان، تا کنون موجب جان باختن نزدیک به یک هزار نفر شده است؛ این سیل گسترده زندگی حدود ۳۰ میلیون نفر از جمعیت ۲۰۰ میلیونی پاکستان را تحت تأثیر قرار داده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کد خبر 600455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.