پارک محیط‌بان کرج برای نگهداری از حیوانات مهیا می‌شود

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج گفت: پارک محیط‌بان در حال آماده‌سازی برای نگهداری از حیوانات گوشتخوار است‌.

رمضانعلی پوررستمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اینکه پارک محیط‌بان اولین پارک طبیعی کشور است که حیوانات در آن در قفس نیستند و به صورت آزاد زندگی می‌کنند، اظهار کرد: این پارک به صورت یک اکو پارک خاص حیات وحش در زمین‌های شمالی حصار کرج تا تونل بیلقان در دسترس گردشگران قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه پارک ۱۷۰۵ هکتاری محیط‌بان در تپه‌های حصار ساخته شده است، افزود: برای ساخت این پارک ۲۰ میلیارد تومان هزینه شده است و حدود ۷۵ رأس از حیوانات علفخوار برای رهاسازی در آن خریداری شده بود که در حال حاضر به دلیل قرارگیری در فصل زاد و ولد تعداد این حیوانات رو به افزایش است.

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج با تاکید بر اینکه برای نگهداری از این حیوانات از هیچ قفسی استفاده نشده است، گفت: پارک محیط‌بان دارای برج‌های دیده‌بانی و دوربین‌های دوربرد برای دیدن حیوانات است و درحال‌حاضر احداث مکان‌هایی برای حیوانات گوشت‌خوار نیز در دست اجرا قرار دارد.

وی با اشاره به دیگر ویژگی‌های پارک محیط‌بان، افزود: این پارک مجهز به دو سکوی بازدید و ساختمان کلینیک دامپزشکی و سیلوی ذخیره علوفه است و تمام الزامات یک پارک استاندارد حیات وحش در آن پیش‌بینی شده است.

پوررستمی با اشاره به اینکه کارشناسان محیط‌زیست و دامپزشکی نیز بر این مجموعه نظارت مستقیم دارند تا دام‌ها از لحاظ بهداشت محیط و حفاظت مشکلی نداشته باشند، گفت: حیواناتی نظیر گوزن، میش، قوچ گامیش، گورخر ایرانی، شترمرغ و لاما تعدادی از گونه‌هایی هستند که در این مجموعه نگهداری می‌شوند.

وی ادامه داد: درحال‌حاضر مجموعه مدیریت شهری کرج جهت معرفی اماکن تفریحی این شهر از بازدید گروهی مدارس، شرکت‌ها، ارگان‌ها و گروه‌های هنری و ورزشی جهت حضور در این مجموعه تفریحی گردشگری استقبال می‌کند و علاقه‌مندان جهت هماهنگی می‌توانند به سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج مراجعه کنند.

کد خبر 599212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.