میرباقری: متولی بافت تاریخی اصفهان در شهرداری باید مشخص شود

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: متولی سیاست‌گذاری کلان برای بافت تاریخی در شهرداری تاکنون مشخص نبوده است و پیگیر آن هستیم که متولی این بافت مشخص شود تا مناطق به صورت جزیره‌ای عمل نکنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رسول میرباقری امروز _چهارشنبه، دوم شهریورماه_ در آئین بهره‌برداری از پروژه مرمت و ساماندهی بازار بزرگ اصفهان، اظهار کرد: مدیریت شهری دوره ششم به همراه سازمان میراث فرهنگی عزمی جدی برای ایجاد تحول ویژه در بافت تاریخی اصفهان دارد.

وی افزود: یکی از موضوعاتی که در ۴۲ سال گذشته مغفول مانده این است که متولی سیاست‌گذاری کلان برای بافت تاریخی در شهرداری مشخص نبوده است، در این راستا پیگیر آن هستیم که متولی این بافت مشخص شود و مناطق به صورت جزیره‌ای عمل نکنند.

رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و عمران شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه باید از بافت تاریخی انتفاع داشته باشیم و آن را همچون گنجی بی‌نظیر بدانیم و از آن بهره ببریم، تصریح کرد: کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر نیز به دنبال رقم زدن اتفاقات ویژه در بافت تاریخی اصفهان است.

به گزارش ایمنا، در ادامه این مراسم، با حضور شهردار اصفهان، مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان اصفهان، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر از یادمان مرمت و ساماندهی بازار بزرگ اصفهان رونمایی شد.

کد خبر 599209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.