جادوی آرتتا و آرسنال در لیگ برتر!

پسران «میکل آرتتا» در آرسنال شروع خیره‌کننده‌‎ای داشتند و از سه بازی اول، سه برد کسب کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اگر ۱۲ ماه به عقب برگردیم، آرسنال پس از بدترین شروع لیگ خود در تاریخ، در بحران بود، اما اکنون پس از شروع رقابت‌هایش، با سه برد متوالی برای نخستین‌بار از سال ۲۰۰۴، به راحتی در صدر لیگ برتر قرار دارد.

این یک چرخش قابل توجه محسوب می‌شود؛ برد سه بر صفر مقابل بورنموث برای نخستین‌بار طی شش سال گذشته، آن‌ها را در صدر جدول قرار داد و به عنوان تنها تیم لیگ که هنوز هم رکورد صددرصدی در این فصل دارد، باقی گذاشت. سه بازی، سه برد، ۹ گل زده و دو گل خورده، آماری فوق‌العاده برای این تیم است.

اگر این پیروزی‌ها را با شروع فصل گذشته مقایسه کنید _زمانی که آرسنال در سه بازی ابتدایی خود بدون گلزنی شکست خورده بود_، می‌توانید درک کنید که چرا درحال‌حاضر همه در باشگاه لبخند می‌زنند.

کار «آرتتا» یک سال پیش به شدت تحت نظارت بود، اما روز شنبه زمین را در ورزشگاه ویتالیتی ترک کرد و هواداران میهمان نام او را برای رافترها فریاد زدند. سرمربی آرسنال وقتی از او خواسته شد که حال‌حاضرِ باشگاه را با ۱۲ ماه پیش مقایسه کند، اذعان کرد: «وضعیت عاطفی ما بسیار متفاوت است؛ می‌توانید به صورت فردی و سپس آشکارا با همه افرادی که در اطراف باشگاه هستند، این را متوجه شوید؛ زیرا شکست در مسابقات فوتبال تأثیر بسیار منفی دارد، مهم نیست که چگونه بازی می‌کنید. بدیهی است که همه [اکنون] خوشحال هستند، همه از آن لذت می‌برند و ما باید آن لحظه را حفظ کنیم، فروتن باشیم و به پیشرفت ادامه دهیم.»

آرتتا پس از بازی شنبه گذشته برابر بورنموث تاکید کرد که رسیدن به رتبه اول لیگ برتر هیچ معنایی ندارد. او گفت: «فقط سه بازی انجام داده‌ایم. این هیچ معنایی ندارد.»

این سخن بدان معنا است که موفق شده‌ایم سه بازی را ببریم، گل می‌زنیم، دروازه خود را بسته نگه می‌داریم و تیم خوب بازی می‌کند و عملکرد خوبی دارد.

جادوی آرتتا و آرسنال در لیگ برتر!

البته آرتتا حق دارد که می‌گوید صعود به اوج در این مرحله از فصل معنای کمی دارد، اما آنچه که شروع آرسنال در فصل جاری نشان داد این است که چقدر اوضاع در باشگاه نسبت به ۱۲ ماه پیش متفاوت است. به تیمی نگاه کنید که در بیست‌. وهشتم آگوست ۲۰۲۱ با نتیجه پنج برصفر در مصاف با منچسترسیتی شکست خورد، شکستی که تیم آرتتا را بدون امتیاز یا گلی، به قعر جدول لیگ برتر فرستاد.

فقط سه بازیکن از آن ترکیب اصلی مانند بوکایو ساکا، گرانیت ژاکا و مارتین اودگارد، عصر شنبه مقابل بورنموث بازی کردند. تغییر چشمگیر بوده است.

آرسنال یک سال پیش اوضاع آشفته‌ای داشت. در آن سه بازی ابتدایی، آن‌ها فقط هفت شوت به سمت دروازه و بدون موفقیت زدند؛ در این فصل در هر بازی تقریباً ۱۵ شوت شلیک کرده‌اند.

از سوی دیگر آن‌ها با ۵۵ شوت خیره‌کننده (۱۸ شوت به سمت دروازه) به سمت دروازه خود مواجه شدند که امسال این تعداد به ۲۲ (پنج شوت به سمت دروازه) کاهش یافته است. پیشرفت در هر دو مورد کاملاً مشهود بوده است.

«گابریل ژسوس» خط حمله را متحول کرده است که اکنون برای خط جلویی که تا حد زیادی بی‌حال و یک بعدی بود، در طول فصل ۲۰۲۱/۲۲ غیرقابل تشخیص به نظر می‌رسد، درحالی‌که «الکساندر زینچنکو» کیفیت بسیار زیادی به تیم اضافه کرده است.

هر دوی آن‌ها پس از انتقال خود از منچسترسیتی تأثیر چشمگیری داشته‌اند، درحالی‌که فرم باورنکردنی ویلیام سالیبا پس از بازگشت از دوران قرضی خود در مارسی، با دو کلین‌شیت از سه بازی همراه شده است.

«او باورنکردنی است.» زینچنکو در حالی که درمورد سالیبا پس از پیروزی شنبه در بورنموث صحبت می‌کرد، گفت. «به نظر می‌رسد این مرد تجربه زیادی در بازی خود دارد، اما او هنوز خیلی جوان است. ما یک مدافع میانی باورنکردنی داریم.»

ژسوس، زینچنکو و سالیبا در هفته‌های ابتدایی رقابت‌ها، کیفیت بسیار زیادی به ترکیب اصلی آرسنال اضافه کرده‌اند و همه منتظرند ببینند فابیو ویرا که در تابستان با ۳۰ میلیون پوند به جمع توپچی‌ها آمد، چه چیزی را به خط هافبک اضافه خواهد کرد.

با حداقل یک خرید دیگر قبل از پایان پنجره نقل و انتقالات، تیم آرسنال اکنون بسیار قوی به نظر می‌رسد و آرتتا گزینه‌های متعددی در صورت نیاز برای به کار گیری خواهد داشت.

اما تنها در زمین نیست که اوضاع در آرسنال تغییر کرده است، بلکه خارج از زمین، باشگاه اکنون در وضعیتی بسیار متحدتر از سال‌های پیش است. آرتتا و مدیر فنی (ادو)، بارها از هواداران خواسته‌اند که به روندی که سه سال پیش از زمان انتخاب مرد اسپانیایی شروع شد، اعتماد کنند و این صبر، اکنون پاداش می‌گیرد.

با حذف نام‌های بزرگ و پردرآمدهای دوره‌های قبل، تیم کاملاً تغییر شکل داده است. با وجود مشکلاتی که در پشت صحنه وجود داشت، همه با آرتتا بسیار تلاش می‌کردند تا افراد را دور هم جمع کنند، از بازیکنان تیم اصلی گرفته تا تیم مربیگری و کارکنان اطراف زمین تمرین که در نوع خود، فوق‌العاده بود.

منابع باشگاه از دیدارهای پیش‌فصل اخیر به عنوان یک موفقیت بزرگ استقبال می‌کنند. این نخستین بازی عادی پیش‌فصل آرتتا از زمانی بود که به باشگاه آمد. با لغو اقدامات کووید، او توانست بدون محدودیت با بازیکنانش کار کند. آرسنال در اوایل تابستان به سرعت به سمت اهداف اولویت دار حرکت کرد، بنابراین قبل از شروع لیگ برتر زمان زیادی برای آماده شدن داشتند.

ژسوس و ویرا قبل از تور ایالات متحده، با باشگاه قرارداد امضا کردند، در حالی که زینچنکو در جریان برگزاری این تور با توپچی‌ها قرارداد بست و آرسنال او را به فلوریدا برد تا بتواند بخشی از تیم جدید باشد. آرتتا از آن سفر، برای ایجاد پیوند نزدیک در تیم استفاده کرد. او اطمینان داد که بازیکنان هر روز برای خوردن وعده‌های غذایی، میزها را عوض می‌کنند تا در کنار هم تیمی‌های مختلف بنشینند.

آرتتا از لحظه‌ای که در سال ۲۰۱۹ از منچسترسیتی به آرسنال بازگشت، مصمم بود تا باشگاهی را که به دلیل سال‌های سختی که قبل از آمدنش متحمل شده بود، متحد کند.

این روند سریع نبوده است، اما تعداد کمی می‌توانند استدلال کنند که به عنوان یک باشگاه، آرسنال اکنون به اندازه سال‌های گذشته یکپارچه است، چیزی که کاملاً با حمایتی که تیم از ابتدای فصل از طرف هواداران دریافت کرده است، در بر گرفته شده است.

ورزشگاه امارات برای حمایت از سالیبا در لحظات پس از گل به خودی او مقابل لستر، نمونه بارز آن بود. همان‌طورکه هواداران میهمان روز شنبه نام گرانیت ژاکا را در بورنموث خواندند، اتفاقی که تا همین چندی پیش غیرممکن بود.

جادوی آرتتا و آرسنال در لیگ برتر!

اکنون حمایت آرسنال از بسیاری جهات، منعکس کننده این تیم است و در سال‌های اخیر، با هواداران جوان‌تر در خانه و خارج از خانه، پرانرژی شده است. جو به همان اندازه خوب است که برای مدت طولانی بوده و این چیزی است که آرتتا از زمانی که به عنوان جانشین «اونای امری» منصوب شد، به دنبال آن بوده است. با این حال، چیزی که او با وجود شروع عالی فصل، می‌داند این است که هنوز راه زیادی در پیش است. او پس از پیروزی در بورنموث گفت: «هنوز هم می‌توانیم خیلی بهتر شویم. اکنون روز دوشنبه است، باید تمرین را دوباره شروع کنیم و در کارهای دیگری که باید به خوبی انجام دهیم بهتر شویم. تمرکز روی بازی شنبه آینده با فولام است.»

پیشرفت آرسنال زیر نظر آرتتا واضح بوده است و آن روزهای تاریک ۱۲ ماه پیش اکنون مانند مدت‌ها قبل به نظر می‌رسد. با این حال، هنوز کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد. ممکن است این روند رو به جلو باشد، اما هنوز کامل نشده است.

کد خبر 598839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.