ادعای برخی رسانه‌ها در خصوص سند تحول شهر و شهرداری نادرست است

عضو شورای اسلامی شهر تهران در خصوص سند تحویل و تحول شهر و شهرداری، گفت: هفته گذشته یکی از رسانه‌ها ادعا کرده بود که در این دوره علی‌رغم اینکه شورای ششم شهر طرح دوفوریتی را تصویب کرده است که این سند را شهرداری تهیه کند، این سند تهیه نشده است، این در حالی است که باید بگویم این سند تهیه شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ناصر امانی امروز _ یکشنبه سی‌ام مردادماه_ در جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران طی تذکری درباره سند تحویل و تحول شهر و شهرداری، اظهار کرد: هفته گذشته یکی از رسانه‌ها ادعا کرده بود که در این دوره علی‌رغم اینکه شورای ششم شهر طرح دوفوریتی را تصویب کرده است که این سند را شهرداری تهیه کند، این سند تهیه نشده است، این در حالی است که باید بگویم این سند تهیه و در تاریخ ۱۸ تیر ۱۴۰۱ به شورای اسلامی شهر ارسال شده و در اختیار شورای ششم شهر قرار گرفته و برای تمام اعضای نیز ارسال شده است.

وی ادامه داد: آن زمان از طریق این گزارش پنج هدف را دنبال می‌کردیم؛ در آخر شورای چهارم شهر یک گزارش بیش از یک هزار صفحه‌ای از شهر و شهرداری تهیه شد که در اختیار شورای اسلامی شهر و شهردار بعدی قرار گرفت و اکنون به عنوان یک سند در شهرداری مانده است. اولین شهردار منتخب شورای پنجم شهر نیز سندی در دو جلد ۵۰۸ صفحه‌ای تهیه کرد که می‌خواستند این گزارش را راستی آزمایی کنند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: می‌خواستیم ببینیم شهر و شهرداری را در چه وضعیتی تحویل گرفتیم و آیا گزارشی که در شهریور سال ۹۶ تهیه شده، اعداد و ارقام آن با واقعیت منطبق است یا خیر؟

وی افزود: حناچی نیز یک گزارش در پارک لاله ارائه دادند و آخرین روز نیز جزئیات همان گزارش را در صحن مطرح کردند که حدود ۴۵ صفحه است. گزارشی که در این دوره با امضای فروزنده فرستادند به نظرم قدری کم لطفی کردند و کل آن ۱۲ صفحه است و تنها در آن جداولی آمده که قابل بهره‌برداری و قابل مقایسه است؛ اما از تاریخ تصویب ۱۹ مردادماه ۱۴۰ تا ۱۸ تیرماه ۱۴۰۱ یعنی ۱۱ ماه بعد از تصویب طرح دو فوریتی یک گزارش ۱۲ صفحه‌ای به عنوان گزارش مدیریتی تحویل و تحول شهری و شهرداری برایمان فرستادند.

امانی اضافه کرد: هدف این بود که جداول را بررسی و با هم مقایسه کنیم، اینکه رسانه‌ها گفتند، این بررسی انجام نشده اشتباه است، لذا باید بدانیم این بررسی و مقایسه انجام شده و خلاصه مدیریتی آن به دست‌مان رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: خواهش می‌کنم کمیسیون‌ها گزارش پایان دوره پنجم و حتی گزارش دوره نجفی را در حوزه کاری خود با هم مقایسه و در صحن علنی شورای اسلامی شهر آن را اعلام کنند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: در گزارش نجفی در سال ۹۶ گزارش را شهرداری تهیه نکرد و ۱۰۰ نفر از یکی از دانشگاه‌هایی که با معاون وقت برنامه‌ریزی شهرداری هم‌دانشگاهی بودند، آن گزارش را تهیه کردند و به همین دلیل اشکالات فراوانی در آن وجود دارد، زیرا شناختی از شهرداری نداشتند و تنها با سنجه‌های علمی و کلاسیک گزارش را تهیه کردند، همچنین به واقعیت‌های شهر و شهرداری توجهی نشده بود، لذا اعداد و ارقامشان اشکال زیادی دارد.

کد خبر 598419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.