افتتاح ۲ مرکز تسهیل و توسعه کسب‌وکارهای نوپا در پایتخت

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران در آئین افتتاح دو مرکز تسهیل و توسعه کسب و کار های نوپا در حوزه گردشگری در تهران، از راه‌اندازی چند مرکز اشتغال‌زایی تا پایان ۱۴۰۱ در تهران خبر داد و گفت: در حال تدوین برنامه ویژه ای در حوزه کارآفرینی هستیم.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری تهران، احمد احمدی‌صدر در آئین افتتاح دو مرکز ویژه مشاغل خانگی و مرکز ویژه مشاغل نوپا و دانش بنیان در منطقه یک شهرداری، اظهار کرد: افتتاح این دو مرکز در منطقه یک و در شمال تهران به عنوان مراکز گردشگری به ویژه در حوزه گردشگری سلامت اهمیت زیادی دارد و در سایر نقاط پایتخت نیز باید با توجه به ویژگی‌های آن منطقه، شاهد راه‌اندازی اینگونه مراکز باشیم.

وی افزود: با ظرفیت‌های عظیم مردم و نخبگانی در کشور مواجه هستیم که آنها را در مسیری که می‌توانند برای کشور ما افتخارآفرینی کنند، قرار ندادیم و این خود ناشی از نقص‌های قانونی و گاهی کوتاهی بعضی از نهادها است که نتوانستند از این ظرفیت‌ها استفاده کنند.

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران تصریح کرد: تمام ظرفیت‌های موجود در کشور همچون نخبگان، دانشمندان و کسانی که اهل تفکر و ایده هستند باید وارد عرصه میدان عمل شوند.

وی افزود: رویکرد شورای اسلامی شهر و شهرداری تهران در دوره جدید مدیریتی آن است که از توان و ظرفیت‌های مردمی، سمن‌ها و ظرفیت عظیم آحاد مردم استفاده شود؛ در این حوزه سعی کرده‌ایم نهادهای نوپا را تقویت کنیم.

احمدی‌صدر ادامه داد: اگر شورای اسلامی شهر در حوزه قانون تسهیل‌گری کند تا موانعی همچون بند ۶ ماده ۵۵ برطرف شود، می‌توانیم مراکز بیشتری را در سطح محله‌های تهران داشته باشیم و سعی داریم تا پایان سال جاری تعداد مراکز اشتغال و کارآفرینی، توسعه و تسهیل کسب و کار را افزایش دهیم.

وی با اشاره به رویکرد جدید شهرداری در زمینه کارآفرینی، تصریح کرد: در حال تدوین برنامه ویژه‌ای در حوزه کارآفرینی هستیم تا ضمن هدفمندی کارآفرینی و اشتغال، نیازهای جامعه را که در دوره‌های مدیریت شهری قبل تاکنون احصاء شده است، جمع‌بندی بر اساس آنها ایجاد اشتغال کنیم.

کد خبر 598321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.