صنایع دفاعی در سال‌های اخیر جهش بزرگی داشته است

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: صنایع دفاعی در سال‌های اخیر جهش بزرگی داشته است و به جایگاهی رسیده‌ایم که موشک‌های دوربرد و نقطه‌زن ساخته‌ایم و پهپادهایمان را صادر می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی چمران امروز _یکشنبه سی‌ام مردادماه_ در جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به روز جهانی مسجد، اظهار کرد: مسجد جایگاه خاصی در اسلام و معماری دارد و مساجد محور یک منطقه، محله و حتی شهرها هستند.

وی با بیان اینکه قبل از انقلاب معماری ایرانی-اسلامی دچار تغییراتی شده است و این به‌هم‌ریختگی بعد از انقلاب نیز وجود داشت، ادامه داد: در بعضی مساجد اصول مسجدسازی رعایت نشده است و معماری به‌هم‌ریخته‌ای دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: شورای اسلامی شهر در راستای تکریم مساجد مصوباتی داشته است و در حال حاضر کمیته‌های «نما» در مناطق تلاش می‌کنند که دوباره به سمت معماری ایرانی-اسلامی بازگردیم.

وی با بیان این‌که سی‌ویکم مردادماه روز صنایع دفاعی است، افزود: صنایع دفاعی در سال‌های اخیر جهش بزرگی داشته است و در طول دفاع مقدس نمی‌توانستیم بسیاری از وسایل مورد نیازمان را تهیه کنیم و معروف است که کشورهای دیگر حتی سیم خاردار به ما نمی‌فروختند. ساختمان دفاعی ما در محل متروی میدان امام خمینی (ره) به «قورخانه» معروف بود و در آن زمان صنایع دفاعی در حد ساختن جعبه چوبی برای فشنگ و ایجاد آشپزخانه‌های صحرایی بوده است، اما اکنون به جایگاهی رسیده‌ایم که موشک‌های دوربرد و نقطه‌زن ساخته‌ایم و پهپادهایمان را صادر می‌کنیم.

کد خبر 598318

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.