تکمیل پروژه‌های عمرانی نیمه‌تمام اولویت شورای ششم پایتخت

نایب رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اهتمام مدیریت شهری برای راه‌اندازی پایانه اکباتان، گفت: این پایانه با ۷۰ هزار متر مربع مساحت، ظرفیت نگهداری از ۲۱ رام قطار زیرزمینی را دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد آقامیری امروز _ بیست‌و نهم مردادماه_ در آئین بهره‌برداری از پایانه اکباتان، اظهار کرد: این پایانه حدود ۷۰ هزار متر مربع مساحت دارد و شامل دو طبقه است. این مجموعه، بزرگترین پایانه ریلی زیرزمینی در کشور محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اهتمام مدیریت شهری فعلی برای تکمیل پایانه اکباتان، گفت: اولویت فعالیت‌های عمرانی را در دوره جدید بر روی پروژه‌های نیمه‌تمام قرار دادیم و پروژه اکباتان نیز از شاخص‌ترین پروژه‌های نیمه‌تمام به حساب می‌آمد.

عضو کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه پایانه اکباتان محاسن بسیار زیادی به ویژه برای تردد در غرب تهران دارد، ادامه داد: این پایانه ظرفیت نگهداری از ۲۱ رام قطار زیرزمینی را دارد، به همین دلیل هنگام دپو رام‌های قطار، امکان بازبینی و تعمیر قطارها فراهم می‌شود.

وی تصریح کرد: یکی از مشکلات در حوزه مترو این است که به میزان مورد نیاز خطوط و ایستگاه‌هایی که راه‌اندازی کردیم، پایانه ساخته نشده است.

آقامیری با تاکید بر اینکه پایانه‌هایی که در دوره‌های قبل ساخته شده این امکان را ندارد که رام‌های قطار هر شب بعد از توقف بازبینی شود، افزود: پیش از این حتی گاهی رام‌های قطار شب‌ها در خود ایستگاه‌ها و ریل‌ها متوقف و روز بعد بدون بازبینی، مجدد به کار گرفته می‌شد. با راه‌اندازی پایانه اکباتان می‌توانیم، هر شب ۲۱ رام قطار را بازبینی کنیم تا نواقصی که دارند، رفع و استانداردهای ایمنی لازم بررسی شود.

وی با بیان اینکه زحمات دوره‌های مختلف شهرداری در پروژه پایانه اکباتان اثرگذار بوده، افزود: در هر دوره‌ای اولویت‌هایی برای مدیریت شهر وجود دارد و در دوره جدید با توجه به تمرکز بر بهبود کیفیت حمل‌ونقل در پایتخت، این پروژه جز اولویت‌های مدیریت شهری در حوزه ناوگان حمل‌ونقل ریلی قرار گرفت، چرا که راه‌اندازی این پایانه از بروز خسارت‌ها جلوگیری می‌کند.

عضو کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران تصریح کرد: با توجه به ساخت پایانه اکباتان در محدوده مسکونی شهرک اکباتان، احداث آن به صورت زیرزمینی طراحی شده تا با حفظ ضوابط ایمنی، کمترین مزاحمت برای اهالی منطقه و کمترین آسیب برای منظر شهری را به دنبال داشته باشد؛ در واقع با توجه به زیرزمینی بودن سازه پایانه، سطح روی آن قابلیت ایجاد فضای سبز برای شهرک اکباتان را دارا است.

کد خبر 598159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.