کاهش چشمگیر انتشار سالانه کربن در لندن

مدیران لندن، پایتخت بریتانیا، از پیاده‌سازی پروژه جدیدی در شهر خبر داده و مدعی شده‌اند در پی این اقدام، انتشار کربن به میزان دست کم یک‌سوم در هر سال کاهش خواهد یافت.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، لندن به زودی میزبان یک دوقلوی دیجیتال خواهد بود که به کاهش انتشار گازهای آلاینده در سراسر شهر کمک زیادی خواهد کرد، ضمن این‌که در افزایش تاب‌آوری مناطق در مقابل تغییرات اقلیمی سهیم خواهد بود. اولین نشانه‌های پیاده‌سازی پروژه جدید از سال ۲۰۱۸ آشکار شد و برآوردها نشان می‌دهد تا چند سال بعد از آن، انتشار کربن به میزان حداقل یک‌سوم کاهش بیابد. دوقلوی دیجیتال جدید در راستای تحقق هدف توسعه مناطق انتشار صفر کربن ایجاد خواهد شد و در نتیجه آن، پایداری شهری به طور قابل‌توجهی افزایش خواهد یافت.

دوقلوی دیجیتال لندن به واسطه همکاری بین مدیران شهر با یکی از کمپانی‌های طراحی پایدار پایتخت انگلستان توسعه داده خواهد شد و مبتنی بر بستری خواهد بود که تغییرات اقلیمی را از جنبه‌های مختلف تجزیه و تحلیل می‌کند و از این طریق، تدابیری برای افزایش تاب‌آوری در مقابل این رویداد را فراهم می‌آورد.

دوقلوی دیجیتال لندن نه‌تنها به افزایش پایداری در شهر منجر خواهد شد، بلکه بهبودهای قابل‌توجهی نیز در کارآمدی انرژی به وجود خواهد آورد که این رویداد به سهم خود در کاهش گازهای آلاینده ناشی از مصرف نیروی شهری سهیم خواهد بود. در این رابطه، دولت مبلغ ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار پوند هزینه کرده است تا در پروژه جدید سیستم‌های گرمایشی، سرمایشی، تهویه هوا و روشنایی نیز از خودکفایی لازم برخوردار شود که این امر به سهم خود در کاهش انتشار کربن و همچنین به حداقل رساندن مصرف انرژی شهری نقش مهمی ایفا خواهد کرد.

مدیران پایتخت بریتانیا ادعا کرده‌اند که دوقلوی دیجیتال شهر با قابلیت‌های ویژه خود در هیچ نقطه‌ای از دنیا نظیر نخواهد داشت زیرا به تولید داده‌های مستقل می‌پردازد و در ضمن، در کاهش انتشار کربن ناشی از حمل‌ونقل عمومی نیز نقش بسزایی خواهد داشت. برنامه‌ریزان لندن از تحقق هدف صفر انتشار کربن تا سال ۲۰۲۷ و افزایش سرمایه‌گذاری خود در زنجیره تأمین تا سال ۲۰۴۰ خبر داده و ادعا کرده‌اند که پیاده‌سازی اقدامات مربوطه مستلزم صرف هزینه‌ای ۶۸ میلیون پوندی خواهد بود.

کاهش چشمگیر انتشار سالانه کربن در لندن

کد خبر 597927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.