از ایمن‌سازی برکه تا ایجاد بام سبز در باغ گل‌های اصفهان

مدیر باغ گل‌های اصفهان با اشاره به اقدامات انجام شده در این مجموعه، گفت: ایمن‌سازی برکه به مساحت ۳۲۰۰ متر مربع، کاشت گل‌های فصلی در آستانه نوروز با اعتبار ۱.۵ میلیارد تومان، ایجاد بام سبز در ساختمان سرویس بهداشتی، ایمن‌سازی تابلوهای برق و حذف درختان خطرآفرین از جمله این اقدامات بوده است.

حسین وثوقی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در چهارماهه نخست سال جاری با توجه به فروکش کردن بیماری کرونا، ۲۸۵ هزار نفر از مجموعه باغ گل‌ها بازدید کردند که از این تعداد چهار هزار نفر گردشگران خارجی بودند و با بهترین خدمات و بالاترین کیفیت گل و گیاه از این مجموعه بازدید کردند.

وی ادامه داد: پیش از نوروز ۱۴۰۱ در یک اقدام جهادی، آب‌نمای میانی باغ گل‌ها که سال‌ها خاموش بود، به همت کارشناسان و کارکنان باغ گل‌ها با هزینه‌ای بالغ بر ۷۰۰ میلیون تومان احیا شد و به جذابیت‌های این مجموعه اضافه کرد.

مدیر باغ گل‌های اصفهان با اشاره به اقدامات انجام شده در این مجموعه، خاطرنشان کرد: ایمن‌سازی برکه به مساحت ۳۲۰۰ متر مربع، کاشت گل‌های فصلی در آستانه نوروز با اعتبار ۱.۵ میلیارد تومان، ایجاد بام سبز در ساختمان سرویس بهداشتی، ایمن‌سازی تابلوهای برق و به‌روزرسانی آنها و حذف درختان خطرآفرین به دستور کمیته رفع خطر سازمان پارک‌ها، از جمله این اقدامات بوده است.

وی تصریح کرد: حفر ۱۵۰ چال کود جهت تغذیه بهتر گیاهان و درختان، بهسازی محوطه‌های داخلی باغ شامل دم‌نوش‌خانه، باغ ژاپنی، باغ ایتالیایی و گلخانه کاکتوس، اتصال آب برکه به شبکه آبیاری، کاشت گل‌های دائم و فصلی در اردیبهشت‌ماه، نصب ۵۰۰ تابلوی معرفی برای شناسایی راحت‌تر گیاهان و جایگزینی نیمکت‌های بتنی با ۷۵ نیمکت سنگی زیبا و همخوان با ماهیت باغ، از دیگر اقدامات انجام شده در باغ گل‌ها بوده است.

وثوقی با بیان اینکه کاشت گل و گیاهان فصلی جذابیت باغ گل‌ها را چندین برابر کرده است، تاکید کرد: ۷۰ درصد گل‌های کاشته شده از تولیدات مرکز جروکان است که در باغ گل‌ها به نمایش درآمده است.

وی با اشاره به گلخانه کروی باغ گل‌ها ویژه گیاهان گرمسیری، گفت: سازه ژئودزیک مجموعه گردشگری گیاهان گرمسیری اصفهان با قطر ۳۰ متر در سطح زمین و به مساحت ۷۰۰ مترمربع و ارتفاع ۲۰ متر است.

ایجاد گلخانه گیاهان گرمسیری در باغ گل‌ها با هدف تکمیل کلکسیون گیاهی

مدیر باغ گل‌های اصفهان هدف از احداث گلخانه ژئودزیک را تکمیل کلکسیون و افزایش تنوع گونه‌های گیاهی مجموعه تفریحی آموزشی باغ گل‌ها و افزایش جاذبه گردشگری دانست و افزود: جلوه‌های ویژه در طراحی محوطه این پروژه در نظر گرفته شده است که از جمله آن می‌توان به آب‌نمای صخره‌ای با سنگ‌های طبیعی به ارتفاع هشت متر، سیستم پایدار سرمایش و گرمایش با استفاده از گرمای زمین و بهره‌مندی از روش‌های سنتی، اجرای بستر خاک با استفاده از روش‌های علمی و نتایج آزمایش‌های آب و خاک، آبیاری گیاهان با استفاده از روش‌های هوشمند و سیستم تهویه و کنترل دما و رطوبت به‌صورت هوشمند اشاره کرد.

وی تصریح کرد: باغ گل‌ها که به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری در شهر اصفهان، سالانه گردشگران بسیاری را به سوی خود می‌کشاند و تحت نظارت سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان اداره می‌شود.

مدیر باغ گل‌های اصفهان از تعمیر و بازسازی تمام المان‌های موجود در این باغ خبر داد و افزود: یک المان چهارطاقی و المان پنجره نیز به باغ اضافه و تمام پروژکتورهای پرمصرف با پروژکتورهای کم مصرف جایگزین شده است.

وثوقی با اشاره به برنامه‌های آموزشی و تفریحی این مجموعه، گفت: کلاس‌های آموزشی گیاهان آپارتمانی و گیاهان دارویی با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای در باغ گل‌ها برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری، بیش از ۲۸۵ هزار نفر از مجموعه باغ گل‌ها بازدید کردند که از این تعداد چهار هزار نفر گردشگر خارجی بوده‌اند.

کد خبر 597218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.