رفع معضلات بافت فرسوده‌ در اولویت مدیریت شهری تهران

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر تهران گفت: در بافت فرسوده ساختمان‌های بسیاری وجود دارد و مالکان منتظر تجدید نظر و اصلاح قانون ساخت‌وساز هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد آقامیری در جمع خبرنگاران در خصوص هفتادوپنجمین نهضت دیدارهای مردمی مسجدمحور که با حضور شهردار منطقه هشت و معاونان و مدیران شهری منطقه و با هدف پاسخگویی به مطالبات شهروندان انجام شد، با بیان اینکه بازبینی و اصلاح قوانین مربوط به ساخت‌وساز و نوسازی بافت فرسوده را امری اجتناب‌ناپذیر است، اظهار کرد: در بافت فرسوده ساختمان‌های بسیاری وجود دارد، که مالکان آن منتظر تجدید نظر و اصلاح قانون ساخت‌وساز هستند.

وی ادامه داد: لازم است با رعایت اصول شهرسازی و نگاهی واقع‌بینانه در راستای پیشگیری از خطرات ناشی از بحران‌های طبیعی مانند زلزله و خطر آسیب جانی برای ساکنان بافت فرسوده اقدامات لازم را انجام دهیم.

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر تهران گفت: دیدگاه و نگرش این دوره شورای اسلامی شهر و مدیریت شهری جدید بر این است که با مشوق‌های لازم، گره‌گشای این مشکل و جذب سرمایه‌گذار برای احیای بافت فرسوده باشد.

وی تصریح کرد: تأمین روشنایی معابر، نصب پل عابر پیاده، بازسازی و تبدیل نهرهای قدیمی به کانیو، مشکلات مربوط به تجمع معتادان و کارتن‌خواب‌ها، برخورد با سگ‌گردانی در معابر و بوستان‌ها و احداث میدان تره‌بار از جمله مهم‌ترین درخواست‌های شهروندان در این دیدار مردمی بود که توسط عضو شورای اسلامی شهر و شهردار منطقه مورد بررسی و رسیدگی قرار گرفت.

کد خبر 596828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.