شست‌وشوی معابر شهر اصفهان با ۴۷ دستگاه مکانیزه

رئیس اداره هماهنگی و نظارت خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: شست‌وشوی معابر شهر، المان‌های شهری و علائم ترافیکی توسط ۴۷ دستگاه مکانیزه طی ۱۲ ساعت در روز در حال انجام است.

رامین میرعسگری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: شهرداری اصفهان با تلاش بیش از دو هزار کارگر زحمتکش در بخش‌های نظافت و رفت و روب معابر شهری، فضای خوب و رضایت بخشی ایجاد کرده است، البته همکاری‌های مردم نیز مهمترین عامل تأثیرگذار در تمیزی شهر بوده است.

وی با بیان اینکه روزانه ۴۵ میلیون مترمربع از معابر شهر اصفهان نظافت می‌شود، گفت: در حال حاضر بخشی از نظافت شهر به صورت مکانیزه و توسط ماشین‌آلات جاروی کوچک، متوسط و بزرگ انجام می‌شود، اما در بعضی معابر شهری به دلیل بافت سنتی امکان نظافت به صورت مکانیزه وجود ندارد.

رئیس اداره هماهنگی و نظارت خدمات شهری شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: شست‌وشوی معابر و المان‌های شهر، همچنین علائم ترافیکی توسط ۴۷ دستگاه مکانیزه طی ۱۲ ساعت در روز در حال انجام است.

وی با بیان اینکه در محل‌هایی که به دلیل خارج از نوبت قراردادن زباله‌ها، شیرابه وجود دارد، توسط دستگاه‌های مکانیزه شست‌وشو انجام و حتی بخش‌هایی با پودر سنگ و آهک ضدعفونی می‌شود، گفت: دو دستگاه دیوار شوی، دیواره زیرگذرها را شست‌وشو می‌دهد، همچنین شست‌وشوی معابر، جداول و پیاده‌روهای شهر اصفهان به صورت روزانه انجام می‌شود.

میرعسگری با بیان اینکه میانگین رفت‌وروب هر کارگر حدود ۱۵ هزار ۸۰۰ متر مربع است، خاطرنشان می‌کند: از این میزان حدود شش هزار متر مربع مربوط به رفت‌وروب و نظافت و مابقی مربوط به نگهداری کوچه‌ها است.

وی با تاکید بر اینکه اداره خدمات شهری روزانه نظافت ۴۸ میلیون مترمربع از معابر شهر اصفهان را بر عهده دارد، افزود: هر چه شهروندان در رعایت نظافت و تمیزی شهر کوشا باشند، به همان میزان هزینه تحمیلی بر شهر برای نظافت کاهش می‌یابد و می‌توان با کاهش هزینه نظافت شهر، بودجه و اعتبار آن را برای عمران و آبادانی بیشتر شهر استفاده کرد.

رئیس اداره هماهنگی و نظارت خدمات شهری شهرداری اصفهان ادامه داد: شهروندان باید برنامه جمع‌آوری زباله‌ها را رعایت کنند و در شب و ساعت مقرر کیسه زباله خود را بیرون از منزل قرار دهند، همچنین در صورت مشاهده تخلف مراتب را با شماره ۱۳۷ در میان بگذارند.

کد خبر 595810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.