حذف نیروی انسانی از فرایند نظافت بزرگراه‌های اصفهان

مدیرعامل سازمان خدمات موتوری شهرداری اصفهان از حذف نیروی انسانی از فرایند نظافت بزرگراه‌های این کلانشهر خبر داد.

حسن نظام‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: از ابتدای تابستان امسال شهرداری اصفهان و در رأس آن معاونت خدمات شهری با تغییراتی که در فرایند خدمت‌رسانی خود به شهروندان ایجاد کرد، نحوه جمع‌آوری و حمل پسماند و همچنین رفت‌وروب شهری را به سمت مکانیزاسیون سوق داد که در این راستا یکی از سازمان‌هایی که برای اجرای سیاست‌های جدید به‌عنوان بازوی اجرایی این معاونت عمل کرده است، سازمان خدمات موتوری شهرداری اصفهان است.

وی ادامه داد: از سال‌های دور سازمان خدمات موتوری به همراه شرکت‌های خصوصی برای جمع‌آوری پسماند از سطح شهر اقدام می‌کرد و تا پیش از این فرایند جمع‌آوری زباله بر مبنای روزهای زوج و فرد تقویم انجام می‌شد.

مدیرعامل سازمان خدمات موتوری شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات فرایند گذشته این بود که بسیاری از کارگران زحمت‌کش این حوزه در تمام طول سال درگیر فعالیت و تلاش بودند و هیچ شبی از سال را تعطیل نبودند که این موضوع باعث ایجاد مشکلات شخصی برای آنها شده بود؛ در سازمان خدمات موتوری کارگرانی داشتیم که در طول ۱۵ سال گذشته شب‌های کمی در کنار خانواده خود بودند.

وی تاکید کرد: جهت رفاه حال کارگران زحمت‌کش برنامه‌ریزی لازم انجام شد که با در نظر گرفتن اینکه سطح خدمات شهرداری در این حوزه تغییر نکند و به نظافت شهر نیز خدشه‌ای ایجاد نشود، فرایند تغییر کند و شرایط برای حضور کارگران جمع‌آوری زباله در کانون خانواده فراهم شود.

نظام‌زاده ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، روزهای جمع‌آوری پسماند شهر از روزهای زوج و فرد تقویم به روزهای زوج و فرد هفته تغییر کرد که با توجه به این مسئله، در برخی از روزهای ابتدایی هفته فشار بیشتری به نیروهای خدمات شهری وارد می‌شود، اما سعی شده است این موضوع در نظافت شهر تأثیرگذار نباشد و ارائه خدمات با همان کیفیت قبل انجام شود.

حذف نیروی انسانی از فرایند نظافت بزرگراه‌های شهر اصفهان

وی با بیان اینکه یکی دیگر از تغییرات مهم در فرایند رفت‌وروب شهری، حذف نیروی انسانی از فرایند نظافت بزرگراه‌های شهر اصفهان است، اضافه کرد: خطرات موجود برای نیروهای خدماتی در هنگام نظافت بزرگراه‌ها یکی از مشکلات شهرداری در سال‌های گذشته بوده است به‌طوری که در سال گذشته چند مورد حادثه برای این کارگران و کشته شدن چندین نیروی زحمت‌کش نظافت شهری در بزرگراه‌های اصفهان اتفاق افتاد.

مدیرعامل سازمان خدمات موتوری شهرداری اصفهان ادامه داد: با توجه به سیاست‌گذاری معاونت خدمات شهری، سازمان خدمات موتوری وظیفه نظافت بزرگراه‌ها به صورت مکانیزه را بر عهده گرفت و علاوه بر اینکه تمام بزرگراه‌های اصفهان را که به صورت مکانیزه نظافت می‌کند، بسیاری از معابر شهری که تا سال گذشته به صورت دستی و با استفاده از نیروهای کارگری نظافت می‌شد را به‌صورت مکانیزه و با استفاده از ماشین‌آلات نظافت می‌کند.

وی اضافه کرد: سازمان خدمات موتوری شهرداری اصفهان تمام تلاش خود را برای ارائه خدمات مناسب و با کیفیت بالاتر به شهروندان اصفهانی به کار می‌بندد و در همین راستا نیز تا پایان سال ماشین‌آلات جدیدی جهت نظافت و رفت‌وروب شهر به ناوگان خود می‌افزاید.

نظام‌زاده ضمن قدردانی از همکاری شهروندان با شهرداری، گفت: با توجه به اینکه از این پس هیچ کارگری در بزرگراه‌ها حضور نمی‌یابد، انتظار می‌رود شهروندان در نظافت بزرگراه‌ها و معابر همکاری بیشتری داشته باشند و از ریختن پسماندها خودداری کنند.

وی تاکید کرد: شهروندان می‌توانند نظرات و مشکلاتی که در زمینه ارائه خدمات توسط سازمان خدمات موتوری شهرداری در سطح شهر مشاهده می‌کنند را از طریق سامانه ۱۳۷ به اطلاع مسئولان مربوطه در شهرداری برسانند تا در راستای رفع آن اقدامات لازم انجام شود.

کد خبر 593043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.