تخلف اخذ شهریه مازاد در مدارس غیردولتی، گزارش نشده است

رئیس سازمان مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش می‌گوید: تا امروز گزارش مکتوبی در سامانه مبنی بر اخذ شهریه مازاد از نرخ مصوب نداشته‌ایم، اما گزارش‌هایی درباره تفکیک قائل نشدن میان شهریه فوق‌برنامه و ثابت، دریافت کارنامه و پرداخت شهریه داشته‌ایم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مسئله اخذ شهریه‌های مازاد از دانش‌آموزان مدارس غیرانتفاعی همواره خبرساز بوده است؛ مسئولان اما گاه آن را کاملاً رد کرده‌اند و گاه با پذیرش وجود این تخلف، قول داده‌اند که با متخلفان برخورد کنند.

زهرا مظفر، مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات با اشاره به اینکه مدارس غیردولتی و خاص تنها مجاز به دریافت شهریه مصوب در زمان ثبت‌نام هستند، گفته بود: اولیا شکایات خود را در مورد تخلفات احتمالی مدارس در سامانه شکایات درج کنند.

او با اشاره به اینکه مدارس باید برنامه‌های فضای مجازی خود را به اولیا اطلاع دهند، تصریح کرده بود: اگر در این میان مدرسه‌ای تخلف کرد اولیا می‌توانند با مراجعه به پورتال وزارت آموزش در سامانه http://shekayat.medu.ir/یکی از لینک‌های ثبت شکایت، گزارش‌های مردمی و نظارت همگانی بر ثبت‌نام را انتخاب کرده و تخلفات احتمالی مدارس را به ما اطلاع دهند.

حالا اما احمد محمودزاده، رئیس سازمان مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش پیرامون تخلفات برخی مدارس نسبت به اخذ شهریه بیش از نرخ مصوب می‌گوید: این موضوع را امسال نداشته‌ایم، هم شفاف‌سازی مناسب صورت گرفت و هم توصیه‌ها پذیرفته شده است. همچنین پیگیری‌های سازمان، بازدیدها و گزارش‌گیری‌ها موضوع اخذ شهریه مازاد را کاهش داده است.

او اضافه می‌کند: مشورت‌هایی با خود مؤسسات در خصوص افزایش نرخ شهریه داشته‌ایم، اتفاقی که افتاد این بود که در هماهنگی خوبی، شهریه‌های پایین به نسبت بهبود یافت و در افزایش شهریه‌ها، تاب‌آوری مردم در نظر گرفته شد.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه روند ثبت‌نام و اخذ شهریه تا مهرماه ادامه دارد، تاکید می‌کند: تا امروز گزارش مکتوبی در سامانه مبنی بر اخذ شهریه مازاد از نرخ مصوب نداشته‌ایم، اما دوهزار گزارش در موضوعاتی مانند عدم تفکیک میان شهریه فوق برنامه و ثابت، دریافت کارنامه، پرداخت شهریه، مشکلات برای رفتن به مدرسه دیگر در سامانه به ثبت رسیده است.

کد خبر 592909

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.