مهار دیابت با شربت سنتی

یکی از محققان و پژوهشگران طب سنتی مصرف نوعی شربت را در درمان زخم‌های داخلی بدن و مهار دیابت مؤثر دانست؛ این شربت که تحت عنوان هفت عرق دیابت شناخته می‌شود از عرق بوقناق، شنبلیه، آلوئه‌ورا، کلپوره (مریم‌گلی)، گزنه، اسطوخودوس و سنبل‌الطیب تشکیل شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرفصل مهم‌ترین رویدادهای خبری حوزه سلامت را در روزی که گذشت را مرور می‌کنیم:

رژیم غذایی مناسب برای پوکی استخوان

پوکی استخوان یا استئوپروز یک اختلال اسکلتی است که بیشتر در دوران کهن‌سالی بروز می‌کند و ویژگی بارز آن کاهش استحکام استخوان است که فرد را در معرض خطر شکستگی قرار می‌دهد.

در این میان علاوه بر درمان‌های دارویی استاندارد و اهمیت قرارگیری تحت نظر پزشک متخصص، توجه به رژیم غذایی نیز بسیار حیاتی است. در واقع با ابتلاء به این بیماری فرد نیازمند مصرف چندین ماده مغذی کلیدی است تا استخوان‌های خود را بیش از پیش تقویت کند. در ادامه مواد غذایی مناسب برای بیماران مبتلا به پوکی استخوان را مشاهده می‌کنید:

  • کلسیم
  • ویتامین D
  • پروتئین
  • ویتامین ث
  • منیزیم
  • ویتامین K

داروی مقابله با کرونا ساخته شد

فرهاد رحیمی در نشست مطبوعاتی به برخی دستاوردهای دانشمندان این کشور اشاره و اظهار کرد: دانشمندان تاجیک دارویی را برای مقابله با ویروس همه گیر ساخته‌اند که پس از دریافت حق ثبت اختراع جزئیات آن به عموم اطلاع‌رسانی خواهد شد.

رئیس آکادمی علوم تاجیکستان افزود: در حال حاضر تنها می‌توان گفت که ترکیب این دارو شامل گیاه «ذرت خوشه‌ای» است؛ دمای بدن را کاهش و درمان ریه‌ها را تسهیل می‌کند.

وی همچنین گفت: در نیمه اول سال ۲۰۲۲، دانشمندان تاجیک در ۱۱۱ موضوع از جمله در زمینه ریاضیات، فیزیک، اپتیک و الکترونیک کوانتومی، ایمنی هسته‌ای و تشعشعی تحقیقات انجام داده‌اند.

رئیس آکادمی علوم تاجیکستان در بخش دیگری از سخنان خود اعلام کرد که در روزهای ۲۶-۲۸ سپتامبر سال ۲۰۲۲ دانشمندان، نمایندگان آکادمی‌های علوم کشورهای مستقل مشترک‌المنافع در شهر مسکو گرد هم می‌آیند تا در مورد مشکل کمبود پرسنل علمی و سایر مسائل مبرم علمی بحث و گفت‌وگو کنند.

مهار دیابت با شربت سنتی

یکی از محققان و پژوهشگران طب سنتی مصرف نوعی شربت را در درمان زخم‌های داخلی بدن و مهار دیابت مؤثر دانست؛ این شربت که تحت عنوان هفت عرق دیابت شناخته می‌شود از عرق بوقناق، شنبلیه، آلوئه‌ورا، کلپوره (مریم‌گلی)، گزنه، اسطوخودوس و سنبل‌الطیب تشکیل شده و حاوی انواع ویتامین‌های A ، C ، D ، E ، K ، گروه ویتامین‌های B. مانند B۱، B۲، B۳، B۶، آهن، سدیم، پتاسیم، منیزیم، گوگرد، پروتئین، کلسیم، منگنز، سیلیکا، ید، تانن و هورمون سروتونین است.

نشانه‌هایی که خبر از بیماری روح می‌دهد

اگر شما اکثر اوقات احساس خالی بودن و ضعف دارید، همین جا به شما میگوییم که تنها نیستید، یکی از هر ۵ نفر احساس خستگی می‌کنند و متأسفانه خستگی در حال تبدیل شدن به یک عادت است، ریتم دنیای مدرن شامل کار دائم، استرس، تنش، کمبود خواب و ورزش منظم است و همه اینها بر روحیه تأثیر می‌گذارد، یک آسیب است و نیاز به کمک دارد. در ادامه نشانه‌های بیماری روحی را مشاهده می‌کنید:

  • خستگی پس از خواب شب
  • خیال‌بافی و فرار از واقعیت
  • بی تفاوتی و عدم آرزو
  • تغییر و توقف ناگهانی در احساسات
  • احساس تنهایی
  • تظاهر به خوب بودن یا احساس خوب
  • تمایل به پنهان کاری از دیگران
  • منفی فکر کردن

جلوگیری از مرگ افراد زیر ۴۰ سال با رعایت چند نکته

به افراد زیر ۴۰ سال توصیه می‌شود برای جلوگیری از سندرم مرگ ناگهانی بزرگسالان (SADS) قلب خود را چک کنند. صرف نظر از اینکه آیا یک سبک زندگی مناسب و سالم داشته‌اند یا خیر، مشاهده شده است که افرادی در هر سن بر اثر سندرم معروف به "SADs" جان خود را از دست داده‌اند.

کالج سلطنتی پزشکان عمومی استرالیا، سندرم SADS را به عنوان یک اصطلاح فراگیر برای مرگ‌های غیرمنتظره در میان بزرگسالان جوان تعریف کرده که بیشتر در میان افراد زیر ۴۰ سال رایج است. این اصطلاح زمانی به کار می‌رود که کالبد شکافی پس از مرگ قادر به تعیین علت مرگ نباشد.

به گفته پزشکان، قلب افراد زیر ۴۰ سال بدون توجه به اینکه سبک زندگی آن‌ها چقدر سالم است، باید مورد بررسی قرار گیرند. احتمال شیوع سندرم "SADs" در بین جوانان سالم و فعال زیاد است. علائم این سندرم مبهم شامل سابقه خانوادگی تشخیص SADS، مرگ غیر قابل توضیح ناگهانی یکی از اعضای خانواده، غش کردن، یا تشنج در حین ورزش یا هنگام هیجان است. مرگ ناگهانی قلبی بدون هشدار معمول است. علائم هشداردهنده در صورت بروز می‌توانند مورد توجه قرار نگیرند. علائم مرگ ناگهانی قلبی شامل غش بدون دلیل پزشکی، تنگی نفس یا درد قفسه سینه است.

اکثر مرگ و میرهای ناگهانی قلبی در افراد مسن، به ویژه افراد مبتلا به بیماری قلبی رخ می‌دهند؛ اما ایست قلبی ناگهانی علت اصلی مرگ و میر در میان بزرگسالان جوان است. به طوری که از هر ۵ بیمار یک نفر زیر ۴۰ سال دچار حمله قلبی می‌شود و حمله قلبی در دهه بیست یا اوایل سی سالگی شایع‌تر است.

کد خبر 592618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.