حجم گل‌ولای در برخی محله‌های امامزاده داوود به ۴متر می‌رسد

وزیر کشور درباره جدیدترین وضعیت منطقه امامزاده داوود(ع) تهران گفت: سیل شب گذشته همراه خود گل‌ولای فراوانی را به‌دنبال داشت، تاجایی‌که در برخی محله‌های امامزاده داوود به چهار متر می‌رسد.

به گزارش ایمنا، احمد وحیدی روز پنجشنبه در گفت‌وگویی درباره اقدامات انجام شده برای سیل شب گذشته محله امامزاده داوود (ع) تهران، اظهار کرد: حوالی نیمه شب پنجشنبه، باران شدیدی در منطقه امامزاده داوود (ع) در شمال‌غرب تهران بارید و گل‌ولای بسیاری از پشت امامزاده بازارچه و محله امامزاده داوود (ع) را دربرگرفت و وارد حرم شد.

وزیر کشور ادامه داد: این سیل با گل‌ولای فراوانی همراه شد، تاجایی‌که در برخی محله‌های امامزاده داوود به چهار متر می‌رسد و بعضی از زائران و مردم محلی اسیر این سیل شدند.

وی افزود: از لحظه وقوع سیلاب، آتش‌نشانی و هلال احمر و مسئولان محلی و بخشداری و دهیاری در منطقه حضور یافتند و به کسانی که در گل و لای گیر کرده بودند، کمک کردند و سپس به تخلیه اجساد جان‌باختگان، خارج کردن مردم و خودروها پرداختند.

وزیر کشور گفت: کار با شدت ادامه دارد و استاندار، شهردار تهران، رئیس هلال احمر و رئیس سازمان مدیریت بحران، همچنین مسئولان محلی اعم از فرماندار و بخشدار و نیروهای انتظامی و سپاه در محل حاضرند و در حال کمک و امدادرسانی هستند تا علاوه بر کمک برای تخلیه گل، افرادی که در زیر گل‌ولای هستند را بیرون بیاورند؛ البته هنوز آمار دقیقی از افراد گرفتار شده در سیلاب نداریم.

همچنین ستاد مدیریت بحران استان تهران امروز با حضور وزیر کشور در محل حادثه سیل امامزاده داوود تهران تشکیل و برگزار شد و با دستور وحیدی، محسن منصوری استاندار تهران فرمانده عملیات در حادثه سیل بخش کن و روستای امامزاده داوود (ع) شد و از تمام دستگاه‌های اجرایی، عملیاتی و امدادرسان در سطح ملی خواست تا با استاندار تهران در این خصوص همکاری کنند.

رئیس‌جمهور هم از استاندار تهران خواست تا تمام امکانات امدادی اعم از هلال‌احمر، شهرداری و ستاد مدیریت بحران را برای تسریع در عملیات امداد و نجات و نیز تمهید پیش‌بینی‌های لازم برای پیشگیری از حوادث مشابه سیل در امامزاده داوود (ع)، بسیج کند.

معاون اول رئیس‌جمهور هم در گفت‌وگوی تلفنی از استاندار تهران خواست تا خسارات مالی وارده به مردم و زیرساخت‌های عمرانی آسیب‌دیده را برای جبران و بازسازی گزارش کند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر گفت: تاکنون ۵۰۰ نفر به مناطق امن منتقل شده‌اند و متأسفانه این سیل تاکنون، ۹ مصدوم و چهار جان‌باخته داشته است.

همچنین حدود ۸۰ نیروی عملیاتی در منطقه حضور دارند و در حال امدادرسانی هستند.

منبع: ایرنا

کد خبر 591630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.