آغاز بارش‌های سیل‌آسا از عصر امروز در فارس/بارندگی پنجشنبه در شیراز به اوج می‌رسد

مدیرکل بحران استانداری فارس با اشاره به پایش لحظه‌ای سامانه بارشی گفت: بارندگی از عصر سه‌شنبه در شهرستان‌های داراب و لار آغاز و بیشترین بارندگی تا این لحظه در ایستگاه لار با ۳۶ میلی‌متر ثبت شده است.

به گزارش ایمنا، خلیل عبداللهی اظهار کرد: بارندگی تا این لحظه سبب آب‌گرفتگی معابر، ریشه‌کن شدن چندین درخت و سقوط دکل‌های برق در این شهرستان‌ها شده که با کم شدن شدت بارندگی و فروکش کردن آب‌گرفتگی‌ها و زحمات فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها در جمع‌آوری درختان و اتصال مجدد برق، وضعیت نسبتاً پایدار شد.

وی درخصوص تشدید فعالیت این سامانه بارشی در استان فارس گفت: بارندگی این سامانه بارشی هر چه به سمت شمال استان پیشروی می‌کند، بر شدت و تقویت آن افزوده می‌شود؛ پس در شهرهای گراش، اوز، فیروزآباد، قیر و کارزین، مهر، کازرون، نورآباد و رستم، بارندگی و مرکز استان خاصه شهر شیراز، بارندگی شدیدتری را خواهیم داشت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس به اشاره به صدور اخطاریه سطح قرمز در استان گفت: اخطاریه‌ها در سراسر استان صادر و اعلام شده و مجدد از مردم خوب استان و شهر شیراز درخواست داریم تا به هشدارها توجه کافی داشته باشند.

وی افزود: تمام تفرج‌گاه‌های استان تعطیل شده و هشدارها و اطلاعیه‌هایی به عشایر داده شده تا از اسکان در حاشیه‌ها پرهیز و به سمت قله‌ها حرکت کنند، به دامداران هشدارهایی داده شده تا دام‌های خودشان را به مراکز امن منتقل کنند.

سامانه بارشی در نواحی جنوبی / بیشترین بارش متعلق به لارستان است

مسعود حقیقت، مدیرکل هواشناسی استان فارس نیز گفت: در مناطق شرقی و جنوب‌شرق استان، شهرهای لار، لامرد، داراب، نی‌ریز و گراش، بارش پیش‌بینی شده و از عصر دیروز این سامانه بارشی در این مناطق کاملاً خودنمایی کرد، به طوری که تا این لحظه در لارستان ۳۶ میلی‌متر، در رستم و داراب ۱۹ میلی متر، در گراش ۱۷ میلی متر بارش باران داشتیم.

وی افزود: این سامانه بارشی تا فردا همچنان در نواحی جنوبی و جنوب‌شرق فعال خواهد بود و بارش‌های خوبی را پیش‌بینی می‌کنیم، پس همچنان اوج بارش‌ها را امروز چهارشنبه در جنوب و جنوب‌شرق استان شاهد خواهیم بود و طی روزهای پنجشنبه و جمعه، سامانه بارشی در بیشتر مناطق استان فعال خواهد شد و شدت بارش‌ها در نواحی مرکز و مناطقی از غرب استان و نواحی شمالی مانند آباده، اقلید، بوانات، ایزدخواست، خرم‌بید و ارسنجان کشیده خواهد شد و می‌توان بارش‌هایی را شاهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان فارس خاطرنشان کرد: تا پایان هفته همه مناطق استان حداقل یک بارش باران را خواهند داشت.

وی درخصوص فعالیت این سامانه در مرکز استان گفت: فعالیت این سامانه از ظهر امروز چهارشنبه به تدریج در مناطق مرکزی مثل شیراز، کوار و سروستان فعال خواهد شد و اوج بارش‌های مرکز استان پنجشنبه و جمعه خواهد بود.

منبع: فارس

کد خبر 591267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.