ارتقای سیمای شهری منطقه ۳ با نورپردازی معابر

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان گفت: به‌منظور زیباسازی و ارتقای سیمای شهری، نورپردازی این منطقه با اعتباری بیش از ۱۶ میلیارد ریال انجام شده است.

محمدباقر کلاهدوزان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اهمیت رسیدگی به اماکن تاریخی و گردشگری، اظهار کرد: با توجه به وجود اماکن تاریخی متعدد در منطقه سه شهرداری، این منطقه به عنوان مرکز گردشگری و تفریحی شهر اصفهان قلمداد می‌شود که در این راستا مرمت و بازسازی اماکن، کاشت نهال‌هایی با قامت کوتاه به منظور جلوه بصری اماکن و نورپردازی جزو برنامه‌های سالیانه این منطقه است.

وی افزود: در سال‌های گذشته نوسازی ۲۲۰ پروژکتور ال‌ای‌دی رواق‌های فوقانی میدان امام (ره)، گذرهای سعدی و پشت مطبخ، نورپردازی طبقه فوقانی و تحتانی سی‌وسه‌پل همچنین نورپردازی درختان خیابان‌های کمال اسماعیل و فردوسی انجام شده است.

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان با اشاره به طرح‌های نورپردازی سال جاری، تصریح کرد: با توجه به اهمیت گذر فرهنگی چهارباغ عباسی برای گردشگران و شهروندان، عملیات تکمیل روشنایی رفیوژ میانی این گذر در راستای ارتقای سیمای شهری با هزینه‌ای بالغ بر هشت میلیارد ریال انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: نورپردازی محیط‌های گردشگری حاشیه رودخانه از دیگر اقدامات این منطقه است که عملیات احداث شبکه روشنایی به منظور تأمین لوکس نوری حد فاصل سی‌وسه‌پل تا پل فردوسی با هزینه‌ای بالغ بر دو میلیارد ریال انجام شده است.

کلاهدوزان با بیان اینکه احداث روشنایی و نورپردازی حاشیه شهرداری مرکزی یکی از اقداماتی است که با توجه به همجواری با کاخ تاریخی چهل‌ستون از اهمیت خاصی برخوردار است، اظهار کرد: به‌منظور افزایش سطح روشنایی و ایجاد امنیت بیشتر، زیباسازی دیواره چهل‌ستون و ارتقای سیمای شهر، پروژه نورپردازی حاشیه شهرداری مرکزی با هزینه‌ای بالغ بر سه میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال جزو برنامه‌های سال جاری منطقه سه قرار دارد.

کد خبر 590989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.