وزارت اقتصاد صورت حساب عملکرد بودجه ۱۴۰۰ را زودتر از موعد قانونی ارائه کرد

وزارت امور اقتصادی و دارایی، صورتحساب عملکرد بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور را دو ماه زودتر از موعد قانونی به دیوان محاسبات ارائه کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی (شادا)، وزارت امور اقتصادی و دارایی در حالی که بر اساس قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور موظف بود تا پایان شهریور ماه امسال به مراجع ذیربط ارائه دهد، صورتحساب عملکرد بودجه سال گذشته را دو ماه زودتر از موعد قانونی به دیوان محاسبات ارائه کرد.

بر اساس این گزارش، در راستای بند (۹) سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغی مقام معظم رهبری و در اجرای ماده (۱۰۳) قانون محاسبات عمومی کشور و همچنین به منظور ارتقا شفافیت و انضباط مالی و نیز سودمندی اطلاعات مالی به هنگام، در تصمیم گیری‌های مالی و اقتصادی، با تلاش و کوشش بی وقفه در خزانه داری کل کشور، پایگاه داده صورت حساب عملکرد بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور بالغ بر دو ماه زودتر از موعد قانونی تهیه و به دیوان محاسبات کشور جهت تهیه گزارش تفریغ بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور ارائه شد.

بند (۹) سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغی مقام معظم رهبری بر اصلاح و تقویت همه‌جانبه نظام مالی کشور با هدف پاسخگویی به نیازهای اقتصاد ملی، ایجاد ثبات در اقتصاد ملی و پیشگامی در تقویت بخش واقعی تاکید دارد.

ماده ۱۰۳ قانون محاسبات عمومی کشور نیز وزارت امور اقتصادی و دارایی را مکلف کرده که صورتحساب عملکرد هر سال مالی را حداکثر تا پایان آذر ماه سال بعد طبق تقسیمات وعناوین درآمد و سایر منابع تأمین اعتبار و اعتبارات مندرج در قانون بودجه سال مربوط تهیه و همراه با صورت گردش نقدی خزانه به طور همزمان یک نسخه به دیوان محاسبات کشور و یک نسخه به هیأت وزیران تسلیم کند.

در همین حال وزارت امور اقتصادی و دارایی بر مبنای قانون بودجه ۱۴۰۰، مکلف است صورتحساب عملکرد بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور، موضوع ماده (۱۰۳) قانون محاسبات عمومی کشور را حداکثر تا پایان شهریورماه سال بعد به مبادی ذی‌ربط ارسال کند.

کد خبر 590715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.