نخستین آموزشگاه تخصصی حوزه پسماند کشور در اراک

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک گفت: این سازمان با حضور نیروهای متخصص، نخستین آکادمی آموزش مدیریت پسماند را در کشور تاسیس کرد که در حال حاضر فعالیت‌‎های آموزشی و فرهنگی را انجام می‌دهد.

مهدی فدوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به فعالیت نخستین آموزشگاه تخصصی حوزه پسماند کشور در اراک، اظهار کرد: علاوه بر نیروهای فعال در آکادمی مدیریت پسماند، پنج نیروی میدانی نیز با حضور در محله‌های مختلف سطح شهر، اقدام به آموزش نحوه جمع‌آوری پسماند می‌کنند و همچنین اقلام فرهنگی گوناگونی را در راستای کاهش مصرف پلاستیک در اختیار شهروندان قرار می‌دهند.

وی با بیان اینکه آموزش کارکنان ادارات و صدور گواهینامه‌های مربوطه بر عهده سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک است، گفت: در حال حاضر به صورت هفتگی ادارات مختلف تحت آموزش کارشناسان آکادمی مدیریت پسماند قرار می‌گیرند و پس از پایان این دوره آموزشی، گواهینامه‌های مربوطه صادر می‌شود که این اقدام مورد استقبال کارکنان ادارات این کلان‌شهر قرار گرفته است.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک اضافه کرد: علاوه بر ادارات، ضمن انجام هماهنگی با اداره کل آموزش‌وپرورش، مدارس نیز تحت پوشش کلاس‌های مربوط به آموزش مدیریت پسماند خانگی و همچنین حفاظت از محیط قرار می‌گیرند، البته در فصل تابستان این آموزش‌ها فقط برای مهدکودک‌ها انجام می‌شود.

وی ادامه داد: حوزه آموزشی سازمان مدیریت پسماند در سه ماهه ابتدایی سال جاری اقدام به تهیه کیسه‌های پارچه‌ای نان، کیسه زباله مخصوص خودرو، چاپ کتاب‌های آموزشی کودکان و توزیع آن به‌صورت عمومی کرده است.

فدوی گفت: آخرین اقدام آموزشی که طی یک هفته گذشته توسط سازمان مدیریت پسماند اراک انجام شده است، حضور اکیپ‌های آموزشی این سازمان در نمایشگاه غدیر است که موفق به آموزش تعداد بسیاری از شهروندان حاضر در این نمایشگاه شدند و توانستند آنها را با مباحث مهمی همچون تفکیک پسماند خشک از مبدا و فروش آن در سامانه اکو آشنا کنند.

کد خبر 589612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.