۱۰۰ اثر نقاشی کودکان شهر اصفهان به عروسک تبدیل شد

رئیس اداره شهر دوستدار کودک معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان با اشاره به برگزاری مسابقه نقاشی همساز گفت: در این مسابقه ۱۰۰ اثر نقاشی کودکان ظرف مدت ۲۰ روز به عروسک تبدیل شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اسماالسادات نکویی در آئین اختتامیه «مسابقه نقاشی همساز»، اظهار کرد: در سال ۹۹ برای نخستین بار در سطح ملی، شهر اصفهان توانست نشان شهر دوستدار کودک را دریافت کند، این اتفاق مبارکی برای شهر اصفهان با وجود پتانسیل و ظرفیت‌های خاص محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه نشان شهر دوستدار کودک فرصتی است تا شهری زیست‌پذیر برای کودکان داشته باشیم، گفت: به دلیل شیوع کرونا فعالیت در اداره شهر دوستدار کودک کمرنگ شد، اما اکنون با قوت فرایندها را بیشتر از گذشته پیش خواهیم برد.

رئیس اداره شهر دوستدار کودک معاونت شهرسازی شهرداری اصفهان تصریح کرد: کودکان و نوجوانان سرمایه‌های ما هستند که توانمندسازی آنها با اعتماد کردن تحقق می‌یابد، لذا کارگاه‌ها و کانون‌هایی ذیل این اداره تشکیل شده است که بر روند رشد کودکان تأثیرگذار باشد.

وی با اشاره به برگزاری مسابقه نقاشی همساز، خاطرنشان کرد: با برگزاری مسابقه نقاشی و خلق رویاهای کودکان به واقعیت، به آنها نشان دادیم که در صورت داشتن پشتکار می‌توانند به آرزوهای خود رنگ واقعیت ببخشند.

نکویی ادامه داد: داوری‌ها برای تبدیل آثار نقاشی کودکان به عروسک در شورای مشورتی که اعضای آن کودکان و نوجوانان هشت تا ۱۸ سال هستند، انجام شده است. ملاک انتخاب بهترین‌ها، کپی نبودن آثار، برآمده از ذهنیت بچه‌ها و شبیه نبودن به شخصیت‌های کارتونی است که در این راستا ۱۰۰ نقاشی کودکان در مدت زمان ۲۰ روز به عروسک تبدیل شد.

کد خبر 589428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.