طرح هادی یان‌چشمه نیازمند بازنگری

شهردار یان‌چشمه گفت: طرح هادی شهر سال گذشته به تصویب کارگروه امور زیربنایی استان رسید و توسط استاندار به شهرداری ابلاغ شد، با این وجود این طرح نیازمند بازنگری است.

عبدالرضا نصیریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه شهر یان‌چشمه در گذشته روستا بود و سال ۱۳۹۹ تبدیل به شهر شد، اظهار کرد: یان‌چشمه قبل از اینکه شهر شود، طرح هادی روستایی داشت؛ پس از تبدیل شدن به شهر نیز مطالعات طرح هادی برای این شهر به دلیل کوچک بودن آن انجام شد.

وی با بیان اینکه طبق ضوابط به شهرهایی با جمعیت زیر ۱۰ هزار نفر طرح هادی تعلق می‌گیرد، افزود: طرح هادی شهر سال گذشته به تصویب کارگروه امور زیربنایی استان رسید و توسط استاندار به شهرداری ابلاغ شد، با این وجود این طرح نیازمند بازنگری است.

شهردار یان‌چشمه خاطرنشان کرد: در طرح هادی نیازهای ضروری شهر ازجمله فضاهای خدماتی، ورزشی و فرهنگی در بازه زمانی ۱۰ ساله پیش‌بینی و پس از این مدت طرح مجدداً بازنگری می‌شود.

نصیریان با اشاره به وجود ایراداتی در طرح هادی شهر، تصریح کرد: مطالعات این طرح با عجله انجام شد؛ بنابراین در این فرآیند کاربری‌هایی که باید تغییر می‌کرد دست نخورده باقی ماند و کاربری‌هایی که نباید تغییر می‌کرد، دستخوش تغییر شد.

وی با بیان اینکه بعضی معابر شهر در طرح هادی دیده نشده است، اضافه کرد: این موارد باید در کمیسیون مغایرت‌ها که دفتر فنی استانداری دبیر آن است مطرح شود؛ در این راستا فضاهای مناسب برای کاربری‌ها، فضاهای سبز و سرانه‌های ورزشی را پیشنهاد می‌دهیم تا اعضای کمیسیون متشکل از مسکن و شهرسازی، منابع طبیعی و دیگر متولیان نظر بدهند تا در صورت تأیید به تمام اعضا ابلاغ شود.

شهردار یان‌چشمه با بیان اینکه این شهر حدود ۲۰ کیلومتر معبر دارد که عرض آن‌ها به طور متوسط ۱۰ متر است، تصریح کرد: پیشنهاد کمتر شدن عرض بعضی از معابر ارائه شده است، اما با توجه به جمعیت شهر و قدرت پایین شهرداری در تملک اراضی، انجام این اقدام زمان‌بر است.

کد خبر 588732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.