اصفهان از نظر وصول درآمدها در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت/درآمد مصوب استان ۱۵.۵ برابر شد

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اصفهان گفت: در سال ۱۴۰۰ استان اصفهان در وصول درآمدها از نظر مبلغ در جایگاه دوم کشوری و از نظر درصد در جایگاه شانزدهم کشور قرار دارد. درآمد مصوب استان طی ۱۰ سال گذشته ۱۵.۵ برابر شده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان اصفهان، روزگذشته _بیست‌وسوم تیرماه_ جلسه ستاد تجهیز درآمد استان به ریاست سیدرضا مرتضوی، استاندار اصفهان و با حضور علیرضا عرب‌ها مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان و سایر اعضا در محل سالن جلسات استانداری برگزار گردید.

مرتضوی در این جلسه بر پیگیری وصول درآمدها و عوارض آلایندگی درون و برون استانی تاکید کرد.

وی افزود: نمود ساماندهی و ارائه راهکار جهت محقق شدن درآمدهای پیش بینی شده استان و نیز شناسایی وصول درآمدهای مالیاتی بسیار حائز اهمیت می‌باشد و باید با در نظر گرفتن بهبود فضای کسب و کار پیگیری شود.

علیرضا عرب‌ها، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان نیز در این جلسه به ارائه گزارش وضعیت وصول درآمدهای استان طی ۱۰ سال گذشته پرداخت.

وی افزود: درآمد مصوب استان طی ۱۰ سال گذشته ۱۵.۵ برابر شده است که به طور متوسط سالیانه یک و نیم برابر مصوب درآمد استان افزایش یافته است.

دبیر ستاد تجهیز درآمد استان خاطرنشان کرد: مصوب درآمد استان در سال ۱۴۰۰ معادل ۱۷۰,۰۰۰ میلیارد ریال و وصولی درآمدها معادل ۲۰۴,۲۶۰ میلیارد ریال بوده است، که معادل ۱۲۱ درصد پیش بینی درآمد می‌باشد و از متوسط میزان وصول درآمد کشور که ۱۱۳ درصد بوده، بیشتر است.

عرب‌ها گفت: در سال ۱۴۰۰ استان اصفهان در وصول درآمدها از نظر مبلغ در جایگاه دوم کشوری و از نظر درصد در جایگاه شانزدهم کشور قرار دارد.

وی افزود: میزان وصول درآمد استان در سال ۱۴۰۰ معادل سرجمع وصول درآمد ۱۴ استان کشور می‌باشد. میزان پیش بینی درآمد مصوب سال ۱۴۰۱ استان معادل ۸۹ درصد نسبت به سال ۱۴۰۰ افزایش یافته است که از متوسط افزایش درآمد کشور، که معادل ۷۳ درصد می‌باشد بیشتر است.

کد خبر 588253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.