راه‌اندازی بخش «پویانمایی دینی» در شبکه جهانی ثقلین

مدیر شبکه تلویزیونی بین‌المللی الثقلین از راه‌اندازی بخش «پویانمایی دینی» این شبکه جهانی خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از رسانه ملی، محمدکاظم کاظمی اظهار کرد: شبکه الثقلین با راه‌اندازی بخشی به نام «انیمیشن دینی» درخصوص تولید برنامه‌هایی با موضوعات اسماءی الهی و قصص پیامبران و علما، فضای مطلوبی را برای مخاطبان کودک و نوجوان و خانواده‌ها فراهم کرده است.

وی با اشاره به رویکرد جدید این شبکه دینی بین‌المللی افزود: رویکرد جدید این شبکه با آغاز مسئولیت آیت‌الله رمضانی به عنوان دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) شروع شده است که از آن می‌توان به عنوان دوره تحول یاد کرد.

کاظمی افزود: شبکه بین‌المللی الثقلین ابتدا با طرحی پژوهشی در خصوص مخاطبان عرب‌زبان مسلمان نسبت به شناخت ذائقه مخاطبان خود اقدام کرد و در رویکرد جدید خود با ایجاد تحول در برنامه‌سازی و تغییر مخاطبان از میانسال به کودک و نوجوان، جوانان و زنان خانواده جایگاه خود را به عنوان رکن اصلی خانواده پیدا کرد.

وی در ادامه بهره‌گیری از قالب‌های متنوع برنامه‌سازی و استفاده از ابزارهای مختلف رسانه‌ای در ایجاد جذابیت یاد کرد و ادامه داد: بهره‌گیری از نظرات شورای معارف شبکه که متشکل از نخبگان حوزه و دانشگاه است که از اولویت‌های اصلی شبکه است که در همین راستا و با این هم‌فکری و هم‌افزایی موفق شدیم از طراحی و بهره‌گیری گرافیک‌های بصری جذاب و مناسب شبکه به طراحی یک فونت نوشتاری مختص شبکه الثقلین برای جذب حداکثری مخاطبان دست یابیم.

این فعال رسانه، ایجاد تحول در شبکه را بر مبنای منویات مقام معظم رهبری و در چهار محور دانست و افزود: «ترویج سبک زندگی اسلامی دینی»، «نشر اسلام ناب محمدی (ص)»، «وحدت امت اسلامی» و «حمایت از پیروان اهل بیت عصمت و طهارت (ع)» از جمله این چهار محور است و بیانات و رهنمودهای دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع)، آیت‌الله رمضانی از دیگر راهبردهای مسیر تحولی شبکه است.

مدیر شبکه تلویزیونی بین‌المللی الثقلین تصریح کرد: امروز جهان اسلام با پدیده نوظهور تمدن غربی، عصر رسانه و جهش فوق‌العاده شبکه‌های مجازی مواجه است که مخاطبان را به سمت خود سوق می‌دهند، لذا این موضوع شبکه را بر آن داشت تا نسبت به راه‌اندازی یک بستر (پلتفرم) و نرم‌افزار (اپلیکیشن) خاص دینی اقدام کند، که ضرورت آگاه‌سازی و ارتباط مخاطبان را تسهیل کند.

وی افزود: این اتفاق مهم توسط همکاران من در شبکه صورت گرفت و هر روز بر جمع مخاطبان آن افزوده می‌شود. شبکه الثقلین با راه‌اندازی بخشی به‌نام «انیمیشن دینی» در خصوص تولید برنامه‌هایی با موضوعات اسماً الهی و قصص پیامبران و علما، فضای مطلوبی را برای مخاطبین کودک و نوجوان و خانواده‌ها فراهم کرده است.

کاظمی گفت: شبکه تلویزیونی بین‌المللی الثقلین با ایجاد باشگاه هنرمندان و مخاطبان عرب‌زبان، میزهایی را به نام کشورهای مختلف عربی ایجاد کرده است تا افراد عرب‌زبان خارجی مقیم ایران به بررسی مشکلات و ارائه راهکارهای کشورهای مدنظر خود بپردازند و با تولید برنامه‌های مناسب در مسیر روشنگری اذهان عمومی آن کشور اقدام کنند.

کد خبر 587320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.