خدمات روانشناسی جزو فعالیت‌های اقتصادی نیست

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور گفت: خدمات روان‌شناسی و مشاوره، فعالیت اقتصادی نیست بلکه جزو حوزه سلامت است و از نظر قانون اساسی کسب‌وکار محسوب نمی‌شود؛ بنابراین شامل فعالیت‌های مقررات‌زدایی نیست.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور، محمد حاتمی با شرکت در مناظره میز اقتصاد شبکه اول سیما، اظهار کرد: قانون سیاست‌های کلی اصل ۴۴ بر اساس مفاد آن ناظر به حوزه بازار است، حال آنکه روان‌شناسی و مشاوره از حوزه‌های اقتصادی محسوب نمی‌شود و جز علوم انسانی است.

وی افزود: براساس تبصره دو بند ج ماده ۳ قانون سیاست‌های کلی اصل ۴۴، فعالیت‌های حوزه‌های سلامت، آموزش، تحقیقات و فرهنگ مشمول این قانون نمی‌شود.

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور خاطرنشان کرد: مشاوره و روان شناسی یک خدمت عمومی است و از نظر قانون اساسی کسب و کار نیست ماهیت روان شناسی و مشاوره تجارت نیست بلکه جزو فعالیت‌های حوزه سلامت است.

وی اضافه کرد: هر ساله شورای عالی بیمه سلامت براساس بند الف ماده ۹ احکام دائمی برنامه توسعه کشور، تعرفه‌های خدمات، روان‌شناسی و مشاوره را به هیئت وزیران ارسال و هیئت وزیران آن را تصویب و ابلاغ می‌کند.

حاتمی تصریح کرد: مسئله سلامت روان از پزشکی نیز پیچیده‌تر است و نمی‌توان آن را به دست فردی که صلاحیتش تأیید نشده است، سپرد. مقام معظم رهبری نیز در این خصوص تذکراتی داده‌اند.

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور گفت: مجلس شورای اسلامی نحوه صدور مجوز را تعیین کرده است، البته در آینده آزمون صلاحیت حرفه‌ای را برگزار می‌کنیم و به درگاه ملی مجوزها وصل خواهیم شد.

کد خبر 587127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.