گران‌ترین بازیکن تاریخ بسکتبال NBA را بشناسید

در بسته‌ خبری این هفته ورزش ایران و جهان خبرهای مختلفی به چشم می‌خورد که خواندن آن خالی از لطف نیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مطابق هفته‌های گذشته، مهم‌ترین خبرهای ورزشی جهان در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است

* در مرحله رکوردگیری مسابقات جام جهانی سنگنوردی در ویلارس سوئیس رضا علیپور دوبار پیاپی رکورد ملی ایران را که متعلق به خودش بود و به مدت پنج سال رکورد جهان محسوب می‌شد، به میزان ۱۵ صدم ثانیه بهبود بخشید. رکورد پیشین وی ۵.۴۸ ثانیه بود.

* سید جلال حسینی، مدافع کهنه کار فوتبال کشورمان که سابقه سال‌ها بازی در لیگ برتر و تیم ملی را دارد، با انتشار پستی اینستاگرامی از دنیای حرفه‌ای خداحافظی کرد و کفش‌هایش را آویخت.

* سایت نشریه مارکا اسپانیا مطابق هر سال با انتشار گزارشی به معرفی صد بازیکن برتر فصل گذشته اروپا پرداخت که در میان فهرست ۱۰۰ بازیکن منتخب فصل ۲۰۲۱/۲۲ و در ردیف ۹۶ این فهرست نام مهدی طارمی، مهاجم ملی‌پوش تیم ملی فوتبال کشورمان و باشگاه پورتو پرتغال به چشم می‌خورد.

* نیکولا یوکیچ، سنتر صرب تیم بسکتبال دنور ناگتس و ارزشمندترین بازیکن ۲ فصل اخیر NBA برای تمدید قرارداد فعلی خود و امضای گران‌ترین قرارداد تاریخ بسکتبال حرفه‌ای آمریکا، با این تیم به توافق رسید. بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط The Athletic، یوکیچ برای امضای قرارداد پنج ساله به ارزش حداکثر ۲۶۴ میلیون دلاری با ناگتس به توافق دست یافته است و سال آخر قرارداد گزینه‌ای به ارزش ۶۰ میلیون دلار خواهد بود.

* تیم فوتبال لیورپول اعلام کرد، محمد صلاح قراردادش را به مدت سه سال دیگر با این تیم تمدید کرده است. در چند ماه اخیر سران لیورپول تلاش زیادی برای تمدید قرارداد این مهاجم انجام داده بودند. بدین ترتیب صلاح تا سال ۲۰۲۵ در ترکیب لیورپولی‌ها خواهد بود و گفته می‌شود او ۳۵۰ هزار پوند در هفته دستمزد خواهد گرفت.

* مسابقات ترای اَتل قهرمانی آسیا ۲۰۲۲ در شهر بورابای کشور قزاقستان برگزار شد و سید پارسا محجوب موفق شد ضمن کسب مقام سوم این مسابقات، برای اولین بار کشورمان را صاحب مدال در تاریخ مسابقات قهرمانی آسیا این رشته نماید.

* مسابقات لیگ سافت بال کشور در تهران برگزار شد و در پایان این رقابت‌ها تیم طیف به عنوان قهرمانی رسید، تیم "ریف اصفهان" در جایگاه دوم ایستاد و تیم "اورگانا هرمزگان" در ردیف سوم قرار گرفت.

* مراسم قرعه‌کشی مسابقات هندبال قهرمانی مردان جهان ۲۰۲۳ در شهر ورشو برگزار شد و تیم ملی کشورمان در گروه A با تیم‌های ملی اسپانیا، شیلی و مونته‌نگرو همگروه شد. این مسابقات از بیست و دوم دی تا نهم بهمن به میزبانی مشترک سوئد و لهستان برگزار می‌شود.

* در پایان رقابت‌های کشتی فرنگی نونهالان قهرمانی آسیا که در شهر منامه بحرین برگزار شد، تیم ایران توسط حسن میرآقایی در وزن ۴۴ کیلوگرم، امیرمهدی سعیدی در وزن ۵۷ کیلوگرم، علیرضا محمدحسینی در وزن ۶۲ کیلوگرم به مدال طلا، محمدحسین رحیم آبادی در وزن ۳۸ کیلوگرم، عرفان بخت آور در وزن ۴۱ کیلوگرم، سید ایمان حسینی در وزن ۴۸ کیلوگرم به مدال نقره، امیرعلی حیدری در وزن ۵۲ کیلوگرم، عمادرضا محسن نژاد در وزن ۶۸ کیلوگرم و علی میکائیلی در وزن ۷۵ کیلوگرم به مدال برنز دست یافت. در رده بندی تیمی ایران با ۲۰۵ امتیاز در جایگاه نخست ایستاد.

* مسابقات والیبال جام کنفدراسیون زنان آسیا از سی‌ام مرداد تا ششم شهریورماه به میزبانی فیلیپین برگزار می‌شود.کنفدراسیون والیبال آسیا اعضای کمیته کنترل این رقابت‌ها را معرفی کرد و محمود افشاردوست کارشناس هیأت رئیسه فدراسیون والیبال، عضو کمیته مربیان کنفدراسیون آسیا و مدرس جهانی والیبال به عنوان ناظر فنی در این فهرست قرار دارد.

* رقابت‌های اسکواش قهرمانی غرب آسیا بعد از ۵ روز به پایان رسید و تیم ملی ایران موفق شد در روز پایانی با پیروزی مقابل رقبا، به مقام قهرمانی این دوره از مسابقات دست پیدا کند. این رقابت‌ها به میزبانی مجموعه ملی اسکواش انقلاب برگزار شد.

* مسابقات دوچرخه‌سواری تایم تریل قهرمانی کشور با رقابت ۲۶ رکابزن از ۲۲ استان کشور در جاده کمربندی شمالی فرودگاه بین‌المللی امام خمینی برگزار شد. در پایان این رقابت که به مسافت ۳۰ کیلومتر برگزار شد، حسین عسگری رکابزن باسابقه کشورمان توانست به مقام نخست این مسابقات دست یابد.

* مسابقات کوآ لیفیکیشن کمانگیری روی اسب گروه سوم شامل کشورهای ترکیه، قزاقستان، روسیه، بلغارستان، مولداوی و ایران به میزبانی کشور ترکیه به پایان رسید و تیم ملی ایران با کسب ۲ مدال طلا و یک مدال نقره انفرادی توسط گرشا قورچیان را کسب کرد. تیم ملی کشورمان متشکل از سلمان زارع قشلاقی، گرشا قورچیان و علی قورچیان مدال برنز تیمی این رقابت‌ها را به دست آورد و مجوز حضور در مسابقات جهانی ۲۰۲۳ قزاقستان را کسب کرد.

* هفته پایانی از هشتمین دوره رقابت‌های لیگ برتر پومسه مردان باشگاه‌های کشور «جام ستارگان» روز دوشنبه سیزدهم تیر ماه با حضور ۱۳۱ تکواندوکار در بخش انفرادی و ۳۱ تیم در بخش استاندارد و ابداعی در محل فدراسیون تکواندو کشورمان برگزار و در پایان تیم‌های برتر معرفی شدند. در پایان این رقابت‌ها تیم راهیان تهران با کسب ۵۳ امتیاز عنوان قهرمانی را کسب کرد. هیئت تکواندو استان اصفهان نیز با ۳۸ امتیاز نایب قهرمان شد.

* باشگاه سپاهان بعد از پذیرش استعفای محرم نویدکیا به بررسی گزینه‌های مختلف برای هدایت تیم خود پرداخت و در نهایت خوزه مورایس مربی پرتغالی را به عنوان سرمربی جدید خود انتخاب کرد

* تیم‌ملی بسکتبال ۳ نفره بانوان کشورمان که قرار بود در مسابقات کاپ آسیا به میزبانی سنگاپور حاضر شود به دلیل دیر صادر شدن ویزایشان این مسابقات را از دست دادند.

* پنجمین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی طی روزهای هفدهم تا بیست و هفتم مرداد به میزبانی ترکیه و در شهر قونیه برگزار خواهد شد و تیم ملی جودوی کشورمان با ترکیب ۱۴ ملی پوش در بخش مردان و بانوان دراین رقابت‌ها حضور خواهد داشت. با رأی زنی‌های آرش میراسماعیلی رئیس فدراسیون جودو، بابک مهاجری رئیس کمیته داوران کشورمان تنها نماینده داوری ایران حاضر در بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی خواهد بود.

* تیم فوتبال پاری سن ژرمن به صورت رسمی اعلام کرد که مائوریسیو پوچتینو سرمربی این تیم از سمتش برکنار شده است. پوچتینو و اعضای کادر فنی‌اش تا سال ۲۰۲۳ با پاریسی‌ها قرارداد داشتند و شنیده می‌شود سران PSG باید به پوچتینو ۱۰ میلیون یورو غرامت بپردازند. آنها کریستوف گالتیه را جایگزین وی کردند.

* به گزارش فدراسیون تیراندازی با کمان، در حالی که رقابت‌های تیراندازی با کمان «ورلد گیمز» از امروز جمعه در آمریکا آغاز خواهد شد، به دلیل عدم صدور روادید از سوی آمریکایی‌ها ملی‌پوشان کشورمان از حضور در این مسابقات بازماندند.

* حمید سوریان نایب رئیس فدراسیون کشتی، با حضور در خانه کشتی شهید مصطفی صدرزاده جایزه ۳ هزار دلاری برترین مربی و کشتی گیر فرنگی کار آسیا را به محمد بنا و محمدرضا گرایی اهدا کرد.

* حسن رنگرز مدیرکل ورزش و جوانان استان مازندران برای پیگیری کسری اعتبار استادیوم شهید وطنی قائمشهر از ساری به تهران آمد و پس از مراجعه به سازمان برنامه و بودجه، در راه برگشت به ساری و در جاده شمال، دچار سانحه رانندگی شد. دارنده مدال طلا و برنز کشتی فرنگی جهان در این سانحه رانندگی، خودش دچار آسیب جدی نشد اما اتومبیل او خسارت سنگینی دید.

* برای حضور هرچه بهتر در بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی و همچنین مسابقات قهرمانی زنان آسیا، مونتسرات پوچه‌دیاز مربی سرشناس اسپانیایی به عنوان مربی تیم ملی هندبال بانوان ایران انتخاب شد.

* به گزارش فدراسیون بسکتبال، گروه‌بندی مسابقات بسکتبال سه‌نفره در پنجمین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی قونیه ۲۰۲۱ اعلام شد و تیم‌های آقایان و بانوان ایران حریفان خود را شناختند. آقایان در گروه B با مالدیو، گویان، اوگاندا، موریتانی همگروه شد و بانوان هم در گروه C با ترکیه، اردن، سنگال همگروه شد.

* دادگاه حکمیت ورزش (CAS) دیروز پنج شنبه شانزدهم تیرماه ماه ۱۴۰۱ با ارسال ایمیلی به فدراسیون جودو کشورمان، زمان اعلام رأی نهایی دادگاه حکمیت را بار دیگر به مدت ۲۰ روز تمدید کرد.

کد خبر 586752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.