لزوم تلاش تمام دستگاه‌ها برای تحقق شهر هوشمند

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با بیان اینکه در این سازمان یک کارگروه درخصوص هوشمندسازی تشکیل شده است، گفت: سند شهر هوشمند برای شهرهای کشور تهیه شده است، اما تمام دستگاه‌ها باید پای کار بیایند تا هوشمندسازی محقق شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی جمالی‌نژاد در بازدید از غرفه خبرگزاری ایمنا در سومین نمایشگاه شهر هوشمند ایران، اظهار کرد: با توجه به اهمیت هوشمندی شهرها و حکومت، یکی از راهبردهای دولت سیزدهم این موضوع است.

وی با بیان اینکه در سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور یک کارگروه در خصوص هوشمندسازی تشکیل شده است، افزود: سند شهر هوشمند برای شهرهای کشور نیز تهیه شده است، اما تمام دستگاه‌ها باید پای کار بیایند تا این موضوع محقق شود.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور خاطرنشان کرد: فرهنگ‌سازی و تلاش برای تربیت شهروند هوشمند باید انجام شود تا بتوانیم با داشتن شهروند و شهرداری هوشمند، شهر هوشمند را نیز محقق کنیم.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه شهرداری‌ها خدمت‌گیرنده عرصه هوشمندسازی هستند، شرکت‌های مختلف را به سومین نمایشگاه شهر هوشمند دعوت کردیم تا شهرداران با آنها آشنا شوند و بتوانند از ظرفیت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای ارتقای زیرساخت‌های هوشمندسازی شهرها استفاده کنند.

جمالی‌نژاد اضافه کرد: علاوه بر شهرداری‌ها، فضاهای حمایتی و هدایتی وزارت کشور و معاونت فناوری ریاست جمهوری در سال جاری برای فعالان حوزه هوشمندسازی ارائه می‌شود.

وی با اشاره به صدور الکترونیک پروانه ساختمانی در شهرداری اصفهان ظرف مدت ۱۰ روز، گفت: در صورتی که پروانه ۱۰ روزه صادر شود، بسیار نویدبخش است، با این وجود نباید اما و اگر در آن وجود داشته باشد زیرا بارها و بارها این موضوعات مطرح شده، اما در نهایت این روند به روش‌های قبل بازگشته است.

کد خبر 585816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.