ضرورت حفظ آثار فرهنگی در مدیریت شهری

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: شست‌وشوی غیرکارشناسی مجسمه فردوسی باعث دو رنگ شدن آن شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نرگس معدنی‌پور، امروز _یکشنبه دوازدهم تیرماه_ در هفتادوپنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران، اظهار کرد: به‌تازگی شست‌وشوی غیرکارشناسی مجسمه فردوسی باعث دو رنگ شدن آن شده است.

وی در خصوص قدمت این مجسمه و محل نصب آن، ادامه داد: این مجسمه حدود ۶۳ سال پیش توسط مرحوم ابوالحسن صدیقی ساخته و در محل میدان فردوسی نصب شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: در گذشته مرمت و شست‌وشوی این پیکره با استفاده از روش‌های علمی و زیر نظر کارشناسان مجرب انجام می‌گرفت، گاهی اوقات در ادوار گذشته انجام مداخلات غیرکارشناسی مشاهده شده است، اما در نهایت نظر کارشناسان، اجرایی و شست‌وشو به روش صحیح انجام گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: در گذشته شورای اسلامی شهر برای حفظ آثار فاخر هنری مصوبه‌ای را با عنوان «حفظ حریم آثار هنری و نگهداری آثار فاخر» به تصویب رسانده بود، در حال حاضر انتظار این است که شهرداری تهران ضمن رفع این اقدام غیرفنی، نسبت به حفظ و نگهداری آثار فاخر هنری حساسیت و دقت لازم را داشته باشد.

ماجرای اجاره‌خانه و شهرداری چیست؟

ناصر امانی، عضو شورای اسلامی شهر تهران، در تذکری، اظهار کرد: در رسانه‌ها خبری دیدم که بعد اطلاعیه شد و آرم شهرداری نیز در این اطلاعیه وجود دارد، بحث ثبت‌نام افرادی است که درخواست منزل استیجاری در بعضی از محلات محروم و مناطق جنوبی شهر تهران را دارند و اینکه قرار است شهرداری مسئولیت واگذاری این اماکن استیجاری را بر عهده بگیرد؛ یعنی در حال حاضر این طرح به مرحله اجرا رسیده است و سایتی در این زمینه معرفی کرده‌اند.

وی ادامه داد: نمی‌دانم جریان و نقش شهرداری در این موضوع چیست؟، آیا قرار است این واحدها ساخته شود یا آماده است؟، آیا به مردم واگذار می‌شود؟، سازوکار آن چیست؟، آیا بار مالی برای شهرداری خواهد داشت یا خیر؟، تجربه‌های گذشته نشان داده است، دوستان دیگری که در این زمینه اعلام آمادگی کردند، خود را کنار کشیدند و تمام مسئولیت روی دوش شهرداری تهران افتاده است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: این اقدام جدید و بی‌سابقه بوده است، همچنین بر اساس سیاست‌های کلی نظام گفته می‌شود اقدامات تصدی‌گری و اجرایی باید به بخش خصوصی و مردم واگذار شود، در حال حاضر کار به جایی رسیده که قرار است مجموعه‌هایی مانند اتاق تعاون، سازمان بهزیستی و شهرداری تهران اجاره‌داری کنند و به مردم، خانه اجاره دهند، این مسائل قدری نقض غرض با اصل ۴۴ و سیاست‌های کلی نظام در مورد واگذاری به مردم دارد، لذا باید افرادی که در جریان هستند، درباره آن توضیح دهند.

لزوم فراهم کردن شرایط ازدواج برای جوانان

حبیب کاشانی، خزانه‌دار شورای اسلامی شهر تهران در هفتادوپنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران، اظهار کرد: شهرداری منطقه ۱۷ در سالروز ازدواج حضرت فاطمه زهرا (س) و حضرت علی (ع) در حرکتی نمادین از زوج‌هایی که بیش از ۳۵ سال از ازدواج آن‌ها می‌گذرد، تجلیل کرد، چرا که نمونه خوبی برای الگوسازی جوانان است.

وی با بیان اینکه باید ازدواج جوانان در اولویت باشد، ادامه داد: نیاز است که تمام مسئولان برای جوانان تهران فکری کنند و باید اولویت‌مان ازدواج آنها باشد، در این راستا بزرگ‌ترین معضلشان اجاره‌خانه است.

خزانه‌دار شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: از کمیسیون فرهنگی و اجتماعی درخواست می‌کنم که در حوزه ازدواج جوانان طرحی ارائه کند تا آثار خوش این مصوبه بتواند بخشی از دغدغه‌های جوانان را کاهش دهد.

کد خبر 585645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.