خیرترین ورزشکار دنیا را بشناسید!

در بسته خبری این هفته ورزش جهان، خبرهای مختلفی به چشم می‌خورد که خواندن آن خالی از لطف نیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مطابق هفته‌های گذشته، مهم‌ترین خبرهای ورزشی جهان در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

* بعد از قهرمان شدن تیم ملی فوتسال بانوان عراق در رقابت‌های غرب آسیا رسانه‌های عراقی به تمجید از شهناز یاری، سرمربی ایرانی این تیم پرداختند.

* علیرضا منصوریان فصل گذشته هدایت تیم فوتبال صنعت نفت آبادان را بر عهده داشت و با این تیم جایگاه دهم لیگ برتر فوتبال ایران را کسب کرد. او در روزهای اخیر مذاکراتی با نفتی‌ها برای تمدید قراردادش داشت، اما او با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که از این تیم جدا شده است.

* به گزارش فدراسیون فوتبال، پیش از این اعلام شده بود دادگاه عالی ورزش (CAS) رأی پرونده مارک ویلموتس، سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران را تا ١٣ ماه می، بیست و سوم اردیبهشت ماه اعلام می‌کند، اما طبق اعلام این دادگاه بر اساس مکاتبات صورت گرفته مهلت صدور رأی تا تاریخ ۲۹ جولای ۲۰۲۲، هفتم مرداد ۱۴۰۱ تمدید شده است.

* درجریان برگزاری مسابقات بین‌المللی ترکیه (بورسا ۲۰۲۲) فرزانه فصیحی نماینده دو و میدانی کشورمان موفق شد در مرحله نهایی ماده ۱۰۰ متر این رقابت‌ها با ثبت حد نصاب ۱۱.۴۴ ثانیه ضمن کسب عنوان نخست رکورد ملی کشورمان را یک صدم‌ثانیه نیز افزایش بدهد.

* انتخابات فدراسیون جهانی وزنه برداری در آلبانی برگزار و در نهایت تکلیف ریاست این فدراسیون مشخص شد. نمایندگان ۱۱۹ کشور به صورت حضوری و ۲۳ کشور به صورت آنلاین در این انتخابات شرکت کردند و در پایان محمد جلود از عراق به عنوان رئیس جدید فدراسیون جهانی وزنه برداری انتخاب شد. جلود پیش از این دبیر کل فدراسیون جهانی بود.

* به گزارش فدراسیون انجمن‌های ورزشی، این مسابقات به صورت مجازی و با حضور تیم‌هایی از استان‌های البرز، تهران الف و ب، قزوین، بوشهر، گیلان، همدان و زنجان و با قضاوت خانم‌ها "معصومه صیاد جهان خواه" به عنوان سرداور و "اودت هوسپیانس" و "زهرا حق شناس" به عنوان داور برگزار شد. در این رقابت‌ها تیم گیلان با حضور مهشید عسکری، آمنه جوادی، الناز فلاح نیک اخلاق و با مربیگری الهام دهبان به عنوان قهرمانی دست یافت.

* اعضای تیم ملی جوانان امروز برای برگزاری ششمین اردوی آماده سازی خود راهی کشور اسلوونی شدند. تیم ملی والیبال جوانان ایران خود را برای حضور در رقابت‌های والیبال قهرمانی جوانان ۲۰۲۲ آسیا آماده می‌کند که از ۳۱ مرداد تا هفتم شهریور سال جاری در کشور بحرین برگزار خواهد شد.

* ثبت نام انتخابات فدراسیون فوتبال از ۱۴ الی ۲۰ تیرماه به شکل برخط و از طریق سامانه برگزار خواهد شد.

* لوئیس همیلتون راننده سرشناس مرسدس و قهرمان هفت دوره مسابقات فرمول یک با اهدای هفت درصد از کل دارایی خود به امور خیریه، خیرترین ورزشکار انگلستان محسوب می‌شود.

* قرار است تا رقابت‌های چوگان آقایان جام ارتش در مجموعه ورزشی ذوالجناح نزاجا (باغ بنانیه) برگزار می‌شود.

* بیست و پنجمین دوره رقابت‌های تکواندوی قهرمانی آسیا که با حضور ۳۴ تکواندوکار از کشورهای مختلف به میزبانی کره جنوبی در شهر «چانچئون» برگزار شد، به پایان رسید. در پایان این دوره از مسابقات تیم ملی تکواندوی بانوان کشورمان با کسب ۳ مدال طلای ناهید کیانی، زهرا پوراسماعیل و اکرم خدابنده، دو مدال نقره مبینا نعمت زاده و نسترن ولی زاده و یک مدال برنز زهرا شیدایی عنوان قهرمانی این دوره از رقابت‌ها را کسب کرد.

* به گزارش فدراسیون ترای‌اتلون، نمایندگان کشورمان برای حضور در مسابقات مدرن پنتاتلون شاخه بای‌اتل قهرمانی آسیا ۲۰۲۲ از طریق فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) عازم نورسلطان در قزاقستان شدند.

* بریتنی گرینر بازیکن تیم ملی بسکتبال زنان آمریکا و دارنده دو مدال طلای المپیک، در روسیه به اتهام قاچاق مواد مخدر بازداشت شده و قرار بازداشت موقت او شش ماه دیگر تمدید شد.

* مسابقات اسنوکر قهرمانی جهان در رده سنی زیر ۱۸ و زیر ۲۱ سال از بیست و هفتم مردادماه به میزبانی رومانی و در بخارست آغاز می‌شود. فدراسیون بولینگ و بیلیارد کشورمان قصد دارد برای این مسابقات اسنوکربازهای جوان ایران را اعزام کند.

* مهدی عبدی مهاجم تیم فوتبال پرسپولیس مورد توجه باشگاه پرتغالی «چاوز» قرار گرفته و این باشگاه با ارسال ایمیل به باشگاه پرسپولیس خواستار جذب این بازیکن شده است.

* سازمان لیگ برتر بسکتبال هنوز تاریخ دقیقی برای شروع فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر را اعلام نکرده و بر اساس تقویم پیشنهادی فدراسیون بسکتبال و سازمان لیگ تاریخ پیشنهادی برای آغاز شروع لیگ برتر پانزدهم مهر اعلام شده است. هر چند این احتمال وجود دارد که این زمان با تغییر هم رو به رو شود.

* مارکو وراتی هافبک پاری سن ژرمن که برای تعطیلات و استراحت در خانه رونالدو نازاریو ستاره سابق تیم ملی برزیل در جزیره ایبیزا اسپانیا ساکن شده است، مورد سرقت قرار گرفت. سارقان مقادیری جواهرات و پول سرقت کرده اند که ارزش اموال دزدیده شده تا ۳ میلیون یورو تخمین زده می‌شود.

* شکیل اونیل ستاره سابق اتحادیه ملی بسکتبال آمریکا ( NBA ) با ارسال پیامی به صاحبان فعلی تیم اورلاندو مجیک خواستار آغاز مذاکرات فروش این باشگاه شد.

* علیرضا صمیمی دروازه بان تیم ملی فوتسال کشورمان بعد از ۳ دوره حضور در مسابقات جام جهانی تصمیم گرفت از بازی‌های ملی خداحافظی کرده و جای خود را به دروازه بان جوان‌تری داد. این اقدام صمیمی همزمان با سالروز تولدش رخ داد و او در چنین روزی دستکش‌های دروازه بانی خود را در آورده و دیگر در تیم ملی بازی نخواهد کرد.

* مسابقات بین المللی challenger series تنیس روی میز به میزبانی آلمان برگزار شد و در پایان این رقابت‌ها امیرحسین هدایی ملی‌پوش تهرانی تنیس روی میز کشورمان موفق به کسب عنوان قهرمانی شد

* بعد از برکناری محمد حسین برخواه از سرمربیگری تیم ملی وزنه برداری بزرگسالان، علی مرادی رئیس سابق این فدراسیون در آخرین روزهای خدمت خود در فدراسیون وزنه برداری تصمیم گرفت سعید علی حسینی را به عنوان سرمربی تیم ملی بزرگسالان انتخاب کند.

* مسابقات جهانی موی تای موسوم به ورلد گیمز از شانزده تا بیست و ششم تیر در شهر بیرمنگام ایالات متحده آمریکا برگزار خواهد شد. طی مذاکرات صورت گرفته شده از سوی جواد نصیری نماینده تام الاختیار IFMA در ایران و نایب رئیس فدراسیون آسیایی موی تای FAMA با فدراسیون بین المللی موی تای، تیم ملی کشورمان با سه ملی پوش شامل (دو نفر در بخش بانوان و یک نفر در بخش مردان) جهت حضور رقابت‌های بازی‌های جهانی (ورلد گیمز) اعزام می‌شود.

* با اعلام فدراسیون جهانی دو و میدانی، مهدی پیرجهان دو و میدانی کار کشورمان موفق شد جواز حضور در رقابت‌های قهرمانی بزرگسالان جهان اورگان ۲۰۲۲ را به دست آورد.

* با توجه به سوابق احسان حدادی قهرمان کشورمان و با تصمیم فدراسیون جهانی دو و میدانی این ورزشکار در مسابقات قهرمانی جهان اورگان ۲۰۲۲ شرکت خواهد کرد.

* گزارش‌ها حاکی از آن است که مایلز بریجز، بازیکن تیم بسکتبال شارلوت هورنتس در NBA پس از اینکه یک زن را در جریان درگیری فیزیکی در لس آنجلس مجروح کرد، دستگیر شد.

کد خبر 585239

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.