تهیه اطلس شهر دوستدار کودک بندرعباس بر اساس پژوهش‌های دانشگاهیان

معاون معماری و شهرسازی شهردار بندرعباس گفت: طرح‌ها و پروپوزال‌های پژوهشی برای تهیه اطلس شهر دوستدار کودک این کلان‌شهر در دست بررسی است.

اصغر حسینی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در جهت ایجاد فضای گفتمان‌محور و ارائه ایده‌های تازه و نو برای تهیه اطلس شهر دوستدار کودک با دانشگاه‌ها روابط خوبی داریم و تلاش خواهیم کرد بر اساس پژوهش‌های به‌عمل آمده این اطلس طراحی شود.

وی با بیان اینکه طرح‌ها و پروپوزال‌های پژوهشی برای تهیه اطلس شهر دوستدار کودک بندرعباس در دست بررسی است، افزود: در طرح‌های ارائه شده جامعه آماری اطلس کودکان، چالش‌ها و آسیب‌های اجتماعی کودکان، راهکارها برای محله‌های کمترتوسعه‌یافته، بررسی کودکان دارای شرایط خاص و کودکان اوتیسم از مهمترین دغدغه‌های ما است.

معاون شهردار بندرعباس تصریح کرد: مدل طراحی در اکثر شهرها به گونه‌ای است که ایمنی برای کودکان اهمیت چندانی ندارد، نمونه بارز آن جانمایی مدارس و پارک‌ها در نزدیکی خیابان‌ها اصلی است که خطر تصادفات کودکان را افزایش می‌دهد.

وی ادامه داد: هدف از طراحی و تهیه اطلس کودکان این است که در گام نخست در طراحی شهری مشکلات زندگی کودکانه در محیط شهری را رفع و گام دوم را در راستای ایجاد فضا و محیطی امن برای رشد و شکوفایی کودکان در محیط شهری ترسیم کنیم.

کد خبر 585043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.