پارک طبیعی شرق به دومین محور گردشگری اصفهان تبدیل شود

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه حدود یک چهارم از مساحت فضای سبز شهر اصفهان در محدوده پارک طبیعی شرق قرار دارد، گفت: پارک طبیعی شرق می‌تواند به دومین محور گردشگری اصفهان تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام منوچهر مهروی‌پور امروز _یکشنبه، بیست‌ونهم خردادماه_ در نطق میان‌دستور چهل‌وششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با گرامی‌داشت یاد شهدا به ویژه شهید چمران، اظهار کرد: شهید چمران از دنیا جز جانی که به تعبیر خودش آن را تقدیم خدا کرد، نداشت؛ می‌توانست از مال دنیا استفاده کند، اما در نگاه به زندگی وی با ۳۵ هزار تومان مواجه می‌شویم که حقوق ایام وکالتش بود و حتی آن را نیز استفاده نکرد؛ این می‌تواند برای ما که خادمان مردم هستیم درس‌آموز باشد.

وی با بیان اینکه شهید چمران، در حال جهاد علمی و سازندگی و جهاد برای خدا بود، افزود: زمانی که وی مجروح شد، اتاق درمانش خط مقدم جبهه نبرد بود؛ نکات و نوشته‌های فراوانی از این شهید والامقام نقل شده است، از شهید چمران پرسیدند تعهد بهتر است یا تخصص، در جواب گفت "تقوا از تخصص بهتر است، آن را می‌پذیرم، اما می‌گویم آنکه تعهد ندارد و کاری را می‌پذیرد، بی‌تقوا است. "

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با تجلیل از نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، گفت: چند روز گذشته دستبردی به شیوه هالیوودی به یکی از بانک‌های ملی رخ داد، دشمن به دنبال القای حس ناامنی است، اما با درایت فرماندهی انتظامی و بهره‌مندی از تجربیات، هوش و ذکاوت کارآگاهان زبده طی ۴۸ ساعت سارقان متواری دستگیر شدند که این امر موجب خوشحالی مردم و اعاده اعتماد عمومی شد.

وی با اشاره به جایگاه پارک طبیعی شرق در محیط زیست اصفهان، گفت: حدود یک چهارم از مساحت فضای سبز شهر اصفهان در محدوده پارک طبیعی شرق قرار دارد که در محدوده مناطق یک، چهار، پنج، شش، باغ رضوان، میادین میوه و تره‌بار و شهر رویاها است.

حجت‌الاسلام مهروی‌پور ادامه داد: نگاه ویژه به این قطب گردشگری و تبدیل آن به دومین محور گردشگری اصفهان می‌تواند اقدامی مؤثر باشد.

لزوم توجه به آرامستان‌های محلی

وی با بیان اینکه مدیریت شهری باید راه‌حلی منسجم در سامان‌دهی حوزه فضای سبز داشته باشد، خاطرنشان کرد: مدیریت بهینه در منابع آبی، بهره‌گیری از ظرفیت‌های جدید همچون پساب و استفاده از گونه‌های کم آب و متناسب با اقلیم شرق در این راستا باید انجام شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه پارک طبیعی شرق سپر محافظ خوبی در مقابله با مخاطرات زیست محیطی و از سرمایه‌های استراتژیک محیط زیستی شهر است، گفت: مدیریت شهری تشکیل کمیته راهبردی و عالی پارک طبیعی شرق را پیگیری کند تا موضوع تملک و آزادسازی‌ها دنبال شود، در ناژوان شاهد هستیم که با مدیریت منسجم اتفاقات خوبی رقم خورده است و این موضوع برای پارک طبیعی شرق نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با تذکری، اظهار کرد: سازمان آرامستان‌ها، نسبت به آرامستان‌های محلی توجه ویژه داشته باشد.

حجت‌الاسلام مهروی‌پور با بیان اینکه در گذشته بارها تذکراتی داده‌ایم، اما نتیجه تذکرات را به جز یک یا دو مورد نگرفته‌ایم، گفت: یکی از دغدغه‌های منطقه ۱۱ موضوع حل شدن مسئله آرامستان رهنان است، در این راستا پلمب شدن غسال‌خانه رهنان نیز باید تعیین تکلیف شود همچنین درباره وضعیت سالن ورزشی "دنارت" قبل از این تذکر داده‌ام، اما چرا هنوز بعد از ۹ ماه از آن تذکر نسبت به بازگشایی این ورزشگاه اتفاقی نیفتاده است.

گره زدن امور به باز شدن ردیف‌های مالی درست نیست

وی افزود: پارک خودروها در پشت پایانه صفه، مزاحمت‌هایی برای مردم شهرک زیتون به وجود آورده است که باید در این زمینه نیز تمهیداتی اندیشیده شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: محله شهید پرور "ردان" نیز مشکلاتی دارد که مدیریت شهری باید برای رفع آن‌ها ورود کند.

وی با اشاره به مشکلات منطقه هفت شهرداری، گفت: درباره منطقه هفت تذکراتی داشته و دارم که مهم‌ترین آن نهضت آسفالت در این منطقه است.

حجت‌الاسلام مهروی‌پور با بیان اینکه گره زدن امور به باز شدن ردیف‌های مالی درست نیست، تصریح کرد: مردم از ما انتظار دارند، بنابراین گفتن اینکه هزینه نداریم یا تأمین اعتبار نشده پاسخ مناسبی نیست.

وی افزود: در خیابان گلستان واقع در منطقه هفت نیز ورودی اصلی مجتمع کوثر با تردد خودروهایی که در صف انتظار پمپ گاز هستند مواجه است که باید در این زمینه نیز اقدام مؤثری انجام شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با تأکید بر لزوم تجدید نظر در اساسنامه سازمان زیباسازی، گفت: شاهد هستیم در اثر نبود نظارت دقیق و مدیریت ویژه، تبلیغی در سطح شهر الصاق شده که دوچرخه‌سواری بانوان در آن تبلیغ شده است، در این زمینه به معاون فرهنگی شهردار تذکر داده‌ام که مطرح کرد دستگاه مورد نظر مجوز داده است، مجوز درباره این موضوع صادر شده، اما متولی این حوزه مدیریت شهری است، ما نیز کار را به پیمانکار واگذار کرده‌ایم.

وی تاکید کرد: مردم از شورای انقلابی توقع دارند و یکی از امامان جمعه نیز در خطبه‌ها تذکر داد، امیدواریم نسبت به این موضوع توجه ویژه شود.

کد خبر 582727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.