آغاز عملیات احیای قنات تاریخی باغ "گودول" در دزفول

رئیس شورای اسلامی شهر دزفول با بیان اینکه عملیات احیای باغ "گودول" آغاز شده است، گفت: این مجموعه تاریخی می‌تواند به باغ موزه کشاورزی تبدیل شود.

محمدحسن پرآور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به آغاز عملیات احیای قنات تاریخی "باغ گودول"، اظهار کرد: دزفول مهد کشاورزی و دارای سابقه‌ای چند هزار سال در این زمینه است، نمونه‌های بسیاری از جمله باغ گودول را می‌توان در دزفول یافت که نشان از هوش بالای مردم این سرزمین در زمینه کشاورزی دارد؛ این باغ تاریخی نمونه‌ای بی‌نظیر از دانش انتقال آب برای آبیاری مزارع است.

وی افزود: شورای اسلامی شهر دزفول تاکید ویژه‌ای بر حفظ هویت تاریخی و فرهنگی شهر به عنوان بخشی از فرهنگ و هویت ملی دارد و در این راستا تلاش خواهیم کرد تا فرهنگ و هویت دزفول حفظ شود.

رئیس شورای اسلامی شهر دزفول ادامه داد: حفظ و احیای مجموعه تاریخی باغ گودول، به عنوان باغ‌موزه کشاورزی، نمایانگر پیشینه این حرفه در دزفول است، همچنین با توجه به مجاورت این بنا با رودخانه دز و بافت کهن شهر می‌توان شاهد رونق گردشگری و کشاورزی و آشنایی گردشگران با سایر جاذبه‌های گردشگری و آثار میراث فرهنگی دزفول باشیم.

به گزارش ایمنا، باغ گودول، مزرعه‌ای قدیمی جهت کشت سبزیجات با وسعتی حدود سه هکتار در شمال بافت کهن دزفول است.

کد خبر 582690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.