پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان-تهران به بومی‌سازی کمک می‌کند

مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان-تهران می‌تواند به بومی‌سازی و نفوذ فناوری کمک کند؛ همچنین باید آسیب‌شناسی شود که چرا این پروژه حدود ۱۵ سال معطل مانده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدمیعاد صالحی امروز -پنجشنبه بیست‌وششم خردادماه- در جریان بازدید از پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان-تهران، اظهار کرد: موضع و اولویت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران نفوذ فناوری و حرکت به سمت های‌تک و عبور از تکنولوژی متوسط و پایین است.

وی با بیان اینکه یکی از مصادیق ورود به راه‌آهن‌های تک دارا بودن سرعت بالا است، ادامه داد: پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان-تهران می‌تواند به بومی‌سازی و نفوذ فناوری کمک کند. همچنین باید آسیب‌شناسی شود که چرا این پروژه ۱۵ سال معطل مانده است.

مدیرعامل راه‌آهن کشور تصریح کرد: از چهار میلیارد یوآن که در این پروژه هزینه شده حدود ۱.۵ میلیارد یوآن مربوط به هشت ماه اخیر است که نشان از توجه دولت سیزدهم به این امر دارد.

وی اضافه کرد: دولت باید تصمیم بگیرد تا این پروژه به صورت کامل اجرا شود، اینکه تنها مبلغی به این پروژه اختصاص داده شود و به سرانجام نرسد زیرساختی که انجام شده از بین می‌رود، از این رو با توجه به عزم وزارت راه‌وشهرسازی و راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران برای این پروژه، به صورت کامل این تصمیم در هیئت دولت نهایی شود.

صالحی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه انتهای مهرماه سال گذشته شورای اقتصاد سقفی برای چهار میلیارد یوآن در نظر گرفتند، این میزان انجام شده و طی هشت ماه گذشته ۱.۵ میلیارد یوآن مصرف شده و عملاً به آن سقف رسیدیم. در این راستا نیاز به تصمیم جدی داریم که بخشی از آن را شرکت‌های دانش‌بنیان کمک کند.

کد خبر 582300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.