سالانه ۲۵۰ محیط‌بان جذب محیط‌زیست می‌شوند

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست کشور گفت: در هفت سال پیش رو، سالانه ۲۵۰ محیط‌بان با برگزاری و شرکت در آزمون و تست ورزش جذب می‌شوند.

به گزارش ایمنا، سرهنگ جمشید محبت‌خانی امروز _پنجشنبه بیست‌وششم خردادماه_ اظهار کرد: برای استخدام محیط‌بانان، یک مجوز ۱۰ ساله سه سال پیش از اداره امور استخدامی دریافت شد که براساس آن هر سال باید ۲۵۰ نیرو جذب این سازمان شوند.

وی افزود: دو سال پیاپی محیط‌بانان مورد نیاز جذب شدند اما سال گذشته به علت ابلاغ نشدن اعتبارات مورد نیاز از طریق سازمان برنامه و بودجه، جذب نیرو صورت نگرفت.

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست ادامه داد: معاونت نیروی انسانی حفاظت محیط‌زیست، پیگیر جذب نیرو در سال جاری است؛ علاوه بر این سهمیه، از خانواده شهدا و ایثارگران نیز جذب این سازمان می‌شوند.

۱۲ پاسگاه محیط‌بانی بدون نیرو است

محبت‌خانی تاکید کرد: طبق چارت سازمانی، محیط‌زیست کشور باید هفت هزار و ۸۰۰ محیط‌بان داشته باشد که هم‌اینک سه هزار و ۸۰۰ محیط‌بان در اختیار دارد و حدود ۴۵ درصد پست‌ها خالی است.

وی ادامه داد: طبق استاندارد جهانی، به‌ازای هر هزار هکتار باید یک محیط‌بان جذب شود که با توجه به وسعت ۱۹ میلیون هکتاری وسعت مناطق چهارگانه محیط‌زیست، یک دوازدهم نیرو را در اختیار داریم.

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست گفت: سازمان محیط‌زیست دارای ۶۰۰ پاسگاه محیط‌بانی در مناطق چهارگانه کشور است که از این تعداد ۲۵ پاسگاه فصلی هستند.

وی اضافه کرد: پاسگاه‌های فصلی در تابستان که تهدیدات برای مناطق چهارگانه متصور است، دایر شده و در زمستان به علت کاهش تردد افراد و تهدیدها تعطیل می‌شود.

سرهنگ محبت‌خانی تصریح کرد: هم‌اینک با وجود ایجاد پاسگاه محیط‌بانی، به علت کمبود نیرو انسانی، نیروی انسانی در ۱۲ پاسگاه محیط بانی مستقر نیستند.

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست ادامه داد: با وجود نبود محیط‌بان در این پاسگاه‌ها اما نیروهای مستقر در پاسگاه‌های همجوار مکلف به گشت خودرویی و موتوری در این محل‌ها و برخورد با افراد مخرب محیط زیست و شکارچیان متخلف هستند.

محیط‌بانان به تکنولوژی‌های نوین مجهز می‌شوند

وی گفت: اولویت محوری محیط‌زیست در سال آینده بهره‌گیری از تکنولوژی‌های نوین ازجمله کوادکوپتر که بتواند پایش، پیشگیری از جرم، پلاک‌زنی و چهره شناسی را انجام دهد تا بتوان ارتباط و درگیری محیط‌بان با شکارچیان متخلف و درگیری مسلحانه را به حداقل رساند.

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست، استفاده از دوربین‌های مداربسته، بی‌سیم به روز، دوربین روی البسه و جلیقه ضدگلوله را از اولویت سال جاری این سازمان دانست.

سرهنگ محبت‌خانی خاطرنشان کرد: سازمان حفاظت محیط‌زیست تاکنون ۱۵۰ شهید و ۳۰۰ مجروح برای حراست از عرصه‌های ملی تقدیم کرده است.

منبع: ایرنا

کد خبر 582262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.