چاپ کتاب با هزینه شخصی؛ آری یا خیر؟

چاپ کتاب فرایندی چند مرحله‌ای است و شامل تایپ متن، ویرایش، صفه آرایی، طراحی جلد، اخذ مجوز و در نهایت چاپ. در مؤسسه نشر کتاب نبشته تمامی مراحل ذکر شده توسط متخصصان مربوطه و با استفاده از دستگاه‌های نوین و به روز انجام می‌پذیرد.

می‌توانید برای بررسی دقیق و کسب اطلاعات جامع‌تر به وبسایت ما به نشانی https://nebeshteh.com مراجعه نمایید. در این مطلب قصد داریم مشتریان بالقوه این خدمات و نحوه انجام هر مرحله را بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

سرمایه گذاری در چاپ کتاب

سرمایه گذاری در چاپ کتاب را می‌توان به سه دسته سرمایه گذاری ناشر، سرمایه گذاری توسط حامی مالی و سرمایه گذاری توسط صاحب اثر تقسیم بندی کرد. از بین این دسته بندی، رایج‌ترین شیوه سرمایه گذاری ناشر و پرداخت حق‌التألیف و یا حق‌الترجمه است. در برخی موارد نویسنده و یا مترجم موفق به جلب نظر ناشر برای چاپ کتاب خود نمی‌شوند و یا در مواردی دیگر، افراد ترجیح می‌دهند تا درآمد حاصل از فروش کتاب را خود به‌دست آورند، در این صورت ابتدا برای پیدا کردن یک حامی مالی مرتبط با موضوع کتاب خود تلاش می‌کنند، در این حالت فرد حامی، هزینه‌های چاپ کتاب را متقبل می‌شود و در ازای آن، بخشی از کتاب به معرفی آن برند اختصاص می‌یابد. چنانچه نویسنده نتواند اسپانسر مورد نظر را پیدا کند، تمامی هزینه‌های چاپ کتاب را خود بر عهده خواهد گرفت.

در ابتدا شاید این‌طور به نظر رسد که سرمایه‌گذاری به وسیله صاحب اثر آنچنان توفیقی ندارد.

می‌توان گفت چاپ کتاب‌های ذوقی مانند دل‌نوشته‌ها، یادداشت‌ها، شعر و داستان اگر با نیت و چشم‌داشت فروش آن‌ها باشد، در اکثر مواقع موفقیت آمیز نخواهد بود.

نویسندگی، همچون سایر تخصص‌ها، مشغله‌ای تمام وقت و جدی است که مخاطبان و فرهیختگان در هر حوزه می‌بایست نویسندگان و یا مترجمان مربوطه را به خوبی بشناسند و مورد قبول بدانند؛ در این صورت است که آثار آن‌ها می‌تواند راهی به کتابخانه‌ها بگشاید. اگر چنین شود، دیگر هیچ نویسنده‌ای نیازی به نشر کتاب با هزینه شخصی نخواهد داشت. در مواردی جز این، چاپ کتاب می‌تواند صرفاً با انگیزه‌هایی همچون حفظ نوشته‌ها و یادگاری و از این قبیل موارد باشد.

می‌توان گفت انگیزه چاپ کتاب با هزینه صاحب اثر به موارد ذکر شده منتهی نمی‌شود. دانشجویان، استادان دانشگاه، صاحبان ایده‌های ناب در حوزه‌های مختلف علمی و پژوهشی، برخی از مترجمان و مؤسسه‌ها نیز غالباً ترجیح می‌دهند با پرداخت هزینه چاپ کتاب، تمامی حقوق مرتبط با کتاب را انحصارا در اختیار داشته باشند، چرا که در این حالت می‌توانند سود بیشتری نیز از فروش کتاب به‌دست آورند.

افرادی که خود برای چاپ کتابشان سرمایه گذاری می‌کنند، چه با انگیزه دریافت امتیازات شغلی و تحصیلی و چه با انگیزه‌های مالی، اغلب در رسیدن به اهداف خود موفق بوده‌اند.

مؤسسه ما در تمامی سال‌هایی که به چاپ کتاب اشتغال داشته است، از تمامی گروه‌های یاد شده مشتریانی داشته است و همواره سعی داشته با ارائه مشاوره صحیح و رایگان راهنمای مناسبی برای نویسندگان و صاحبان اثر باشد و در صورت تمایل به چاپ کتاب بهترین کیفیت را با هزینه‌ای معقول و منصفانه در اختیار آن عزیزان قرار دهد. در ادامه بخشی از خدمات مجموعه چاپ کتاب نبشته شرح داده شده است.

مراحل چاپ کتاب

پس از آن‌که تألیف و یا ترجمه کتاب صورت پذیرفت، آماده‌سازی کتاب تا چاپ آن به گذراندن مراحلی نیاز دارد. این مراحل همان‌طور که ذکر شد شامل تایپ متن، ویرایش، صفحه‌آرایی، طراحی جلد و اخذ مجوز می‌باشد. با توجه به این‌که در چندین سال اخیر کمتر اثری به صورت دست نویس به مؤسسه تحویل داده شده است و اغلب افراد متن خود را تایپ می‌کنند، از توضیح اولین مورد که تایپ متن است صرف نظر می‌کنیم و توضیح خدمات چاپ کتاب نبشته با شرح چند و چون ویرایش آغاز می‌شود.

ویرایش

ویراستار را در واقع می‌توان به عنوان یک واسطه در میان خواننده و نویسنده یا مترجم دانست. در واقع ویراستار به دلیل تسلط بر زبان فارسی و ظرائف نگارشی به خوبی از کاربرد علائم سجاوندی اطلاع دارد و به دلیل مهارت بالایی که در فهم متون و تکرار مداوم خواندن و اصلاح کردن دارد اغلب می‌تواند در انتقال منظور نویسنده و یا مترجم به خواننده توفیق بیشتری داشته باشد. ویرایش را نباید امری جانبی تلقی کرد، با این حال در صنعت چاپ کتاب، ویرایش هنوز نتواسته است ارزشی را که باید کسب کند. متاسفانه در اکثر موارد با این برداشت که بدون نیاز به دانش خاصی، می‌توان متن را ویرایش کرد، ویراستار را از چرخه نشر حذف می‌کنند و در نهایت کتاب‌هایی پر از غلط و حتی در مواردی نامفهوم را به دست مخاطبان می‌رسانند. ما در مجموعه چاپ کتاب نبشته به همکاری با ویراستارانی مفتخریم که علاوه بر تسط بر زبان فارسی، با زبان‌های دیگر هم آشنایند و همواره سعی شده که ویرایش هر متن توسط ویراستاری با تخصص مرتبط انجام پذیرد.

صفحه‌آرایی

صفحه آرایی را می‌توان مجموعه تغییرات اعمال شده روی یک متن دانست که با هدف سهولت در خواندن متن و دلنشین‌تر کردن آن انجام می‌پذیرد. در مجموعه چاپ کتاب نبشته، صفحه آرایی در محیط ورد و ایندیزاین انجام می‌پذیرد. اگرچه طبعاً ترجیح ما صفحه‌آرایی در محیط ایندیزاین است؛ اما در برخی موارد به دلیل صرف هزینه و وقت کمتر ناچار به انتخاب محیط ورد برای صفحه‌بندی می‌شویم.

چاپ کتاب با هزینه شخصی؛ آری یا خیر؟

طراحی جلد

طراحی جلد کتاب را می‌توان از مهم‌ترین مراحل چاپ کتاب دانست. ما در مجموعه نبشته همواره تلاش کرده‌ایم تا نظر و سلیقه تمام مشتریان را در طراحی جلد دخیل کنیم. پس از تایید طرح مناسب توسط صاحب اثر، طراحی صورت می‌پذیرد و پس از بستن قرارداد، فایل مربوطه که شامل توضیحات طراحی جلد است برای ایشان ارسال می‌گردد. پیش از چاپ نیز، حتماً جلد باید به تأیید نویسنده اثر برسد.

چاپ کتاب با هزینه شخصی؛ آری یا خیر؟

اخذ مجوز

نهادها و سازمان‌هایی که در صدور مجوز کتاب نقش دارند شامل وزارت ارشاد، کتابخانه ملی و خانه کتاب هستند. کتابخانه ملی فیپای کتاب را صادر می‌کند و خانه کتاب نیز با در اختیار قرار دادن شابک به ناشر و در انتها ثبت کتاب در وبگاه خانه کتاب در این فرایند سهیم است. لازم به ذکر است که اخذ این مجوزها توسط مؤسسه چاپ کتاب نبشته به‌صورت رایگان انجام می‌پذیرد.

چاپ کتاب

پس از آن‌که تمامی مراحل یاد شده انجام پذیرفت، کتاب به منظور چاپ به چاپخانه سپرده می‌شود. چاپ کتاب در صورتی که با کیفیت بالا و مطلوب باشد می‌تواند به میزان ارزش کار بیفزاید و در مقابل چاپ ضعیف می‌تواند تمامی زحمات نویسنده را به سادگی به هدر دهد. مجموعه چاپ کتاب نبشته با بهره گیری از برترین دستگاه‌های صنعتی چاپ دیجیتال موجود در ایران، در تمامی سال‌های فعالیت خود کوشیده است تا بهترین کیفیت را عرضه نماید.

مطالبی که در این مبحث ذکر گردید نیز به‌صورت مبسوط و با ویدئو و تصاویر کامل در وبسایت نبشته به نشانی https://nebeshteh.com در دسترس قرار گرفته است. به منظور مطالعه مطالب و محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب می‌توانید به وبگاه ما مراجعه نمایید. تمامی خدمات دارای فرم‌های محاسبه قیمت می‌باشند. با استفاده از این فرم‌ها می‌توانید به‌صورت کاملاً به‌روز و دقیق هزینه خدمات مورد نظر خود را محاسبه کنید. جز این، چنانچه به خدماتی نظیر پرینت یا چاپ به‌طور جداگانه نیاز داشتید، می‌توانید از فرم‌های محاسبه هزینه استفاده کنید.

کد خبر 581802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.