اجرای ماده ۱۱۰ قانون شهرداری‌ها در منطقه ۹ اصفهان

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان گفت: پروژه تعمیرات و احداث دیوارهای بلوکی جهت اجرای ماده ۱۱۰ قانون شهرداری‌ها در این منطقه با اعتباری بالغ بر دو میلیارد ریال در حال اجرا است.

سیدسلمان قاضی‌عسگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: پروژه تعمیرات دیوارهای بلوکی منطقه ۹ شهرداری شامل اجرا و اصلاح جداول و کانیوهای بتنی، اجرای سنگ‌های مالون حاشیه معابر یا نهرها، لوله‌گذاری جهت دفع آب‌های سطحی، تعمیرات خرابی پیاده‌روها و رفع خطر محل‌های دارای نشست در معابر سطح منطقه است.

وی احداث و مناسب‌سازی معابر همچنین توجه به وضعیت آب‌روها را امری بسیار مهم و ضروری دانست و افزود: در راستای رعایت موازین شهرسازی زمین‌ها، بناهای مخروبه و غیر مناسب یا نیمه‌تمام که در خیابان، کوچه یا میدان قرار گرفته است و پاکیزگی و زیبایی شهر را تحت تأثیر قرار می‌دهد، پس از طی مراحل قانونی و ابلاغ مفاد لازم، بر اساس ماده ۱۱۰ قانون شهرداری‌ها اقدامات لازم برای آنها انجام می‌شود.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان افزود: بر اساس ماده ۱۰۰ قانون، شهرداری موظف است نسبت به زمین‌های بایری که در محدوده شهر قرار گرفته است و باعث آلودگی می‌شود، پس از صدور اخطار و ابلاغ قانون به مالک و در صورت مراجعه نکردن مالک در زمان مقرر، اقدام به دیوارکشی ملک کند.

وی تصریح کرد: این کار به منظور جلوگیری از تجمع خاک و نخاله در زمین‌های فوق انجام می‌شود که یکی از عوامل ایجاد آلودگی بصری و زیست‌محیطی و نابسامانی در محدوده شهر به‌شمار می‌آید.

قاضی‌عسگر با بیان اینکه اکیپ‌های عمرانی منطقه ۹ در حال اجرای عملیات اصلاح، ترمیم، احداث و ساماندهی هستند که تاکنون ۶۰ درصد پیشرفت داشته است، خاطرنشان کرد: این پروژه در راستای تأمین رفاه و آسایش شهروندان تعریف و اجرا شده است.

کد خبر 581669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.