توجه شورای ششم کاشان به تحکیم بنیان خانواده

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر کاشان گفت: هر چقدر پایه تربیتی خانواده پررنگ باشد، آسیب‌های اجتماعی کاهش می‌یابد.

عفت پدرام‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: دنیای فعلی تأثیر گرفته از غرب و نقش خانواده را کم رنگ کرده است و از زمانی که مادی‌گرایی بر همه ارزش‌ها ترجیح داده شد و خواسته‌های فردی بر خواسته اجتماع برتری یافت، ارزش‌های شخصیتی کم‌رنگ شد.

وی با اشاره به نقش تربیتی مادران در نهاد خانواده، افزود: نقش مادری در خانواده پست مدرن امروز کم‌رنگ شده، مرز بین خانه و فعالیت بیرون از خانه خدشه‌دار شده و نقش مادری ارزش واقعی خود را از دست داده است.

رئیس کمیسیون اجتماعی، فرهنگی و ورزشی شورای اسلامی شهر کاشان گفت: هیچ وجدان بیداری فطرت را نادیده نمی‌گیرد و علاقه به مادر شدن را در زنان کتمان نمی‌کند، اما این در فرهنگ غرب تغییر یافته است و مادران از فرزندآوری و متعهد شدن شانه خالی می‌کنند.

وی با اشاره به نقش حساس مادر در تربیت فرزندان، خاطرنشان کرد: دین مبین اسلام از هزاران سال قبل ارزش والایی برای مادر خانواده قائل بوده و برابری حقوق زن و مرد را در اجتماع یادآور شده است، اما غرب این ارزش را به گونه‌ای دیگر جلوه داده است.

پدرام‌فر گفت: ریشه تمام مشکلات و گرفتاری‌های غرب به خودشان بازمی‌گردد، زیرا مذهب را برای خانواده کم‌رنگ کرده‌اند و اگر خانواده را از اعتقادات دینی دور کنیم دیگر هیچ پشتوانه‌ای برای تحکیم آن وجود نخواهد داشت. در فرهنگ اسلامی مفاهیم ارزشی خانواده برتر از غرب است، مرد را حامی زن می‌داند.

وی تاکید کرد: در فرهنگ غرب و سکولار اخلاق جایگاه خوبی ندارد، لذا شاهد تضعیف بنیان حانواده‌ها هستیم، تاب‌ آوری فرزندان‌مان کاهش یافته و خانواده‌ها از فرزندآوری سر باز می‌زنند، اما باید بدانند علاوه‌بر اینکه شرایط اقتصادی تغییر کرده است شرایط فرهنگی نیز در این خصوص بی‌تأثیر نیست. در برهه‌ای از زمان قرار داریم که کشور با جنگ نرم روبه‌رو است و تغییر رفتار و اندیشه و باورها هدف دشمن است.

کد خبر 581634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.