ایران رقیبی در عرصه هنر ندارد

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت: ایران برای بیان موجودیت خود نیازمند هنر است و در گسترده گیتی رقیبی در این عرصه ندارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا ایزدی امروز _یکشنبه بیست‌ودوم خردادماه_ در آئین تجلیل از پیشکسوتان هنرمند صنایع دستی و سنتی که در مهمانسرای عباسی برگزار شد، اظهار کرد: تمدن بشریت مدیون و مرهون طبع مردمانی است که عشق را در تمامی قرون و اعصار سروده‌اند، اما فرهنگ قدرشناسی در حال فراموشی است، لذا من به عنوان مهمان در اصفهان زیبا به‌عنوان بهشت ایران زمین، وظیفه خود می‌دانم قدردان انسان وارسته‌ای باشم که سراینده عشق است و آن کسی جز شهردار فرهنگی این دیار نیست.

وی با بیان اینکه بیستم خرداد روز جهانی صنایع دستی و هنرهای سنتی است، افزود: هنر معجون و عصاره فرهنگی هر سرزمین است؛ البته در این زمانه از چین و هند به عنوان کشورهایی یاد می‌شود که گوی صنایع دستی را از دست ما ربوده‌اند، در حالی که هنوز در این کشورها هنرمندی که مفهوم عشق را با دست بر پیکره پارچه بدوزد (هنر سوزن دوزی) پیدا نشده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان تصریح کرد: ایران برای بیان موجودیت خود نیازمند هنر است و رقیبی در گسترده گیتی در این عرصه ندارد، اگر فرش خود را فراموش کرده‌ایم، به‌واسطه سهل‌انگاری و تنبلی هنرمندان نیست، زیرا هنرمندان ما وارثان تمدن سه هزار ساله هستند.

وی با تاکید بر اینکه هنرمند کسی است که هنر خلق آثار خود را از خالق مصنوعی گرفته است، گفت: آنچه بر عمل معنی می‌دهد "نیت" است و نیک کرداری، نیک گفتاری و نیک اندیشی هنرمندان ما از حدود سه هزار سال پیش تاکنون همچون ستاره بی‌بدیلی در عرصه تمدنی دنیا می‌درخشد.

ایزدی اظهار کرد: اخلاص به نیت هنرمندان مانایی می‌بخشد و رمز ماندگاری هنر اصیل اصفهان و هنرمندان آن در تمام فراز و نشیب‌های تاریخ و تمدن، اخلاص نهفته در آثار آنها است.

وی ادامه داد: اگر آثار برجسته تاریخی و میراثی اصفهان پس از قرن‌ها هنوز باقی مانده است، به واسطه اخلاص معماران، طراحان و سازندگان آن است.

کد خبر 581405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.