ویژگی مهم هدست واقعیت ترکیبی اپل فاش شد

با توجه به شایعات منتشر شده مربوط به هدست واقعیت ترکیبی اپل، iOS 16 تراشه U1 را با ARKit ترکیب می‌کند تا امکان موقعیت‌یابی در اپلیکیشن‌ها را فراهم کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، قابلیت Nearby Interactions API که با iOS 14 معرفی شد به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهد که از تراشه U1 موجود در آیفون ۱۱ و نسخه‌‎‌های جدیدتر استفاده کنند. تراشه U1 که اطلاع از مکان دقیق و داده‌های مکانی را برای دستگاه‌ها امکان‌پذیر می‌کند می‌تواند برای کارهایی مانند تشخیص فاصله بین آیفون و آیفون دیگر استفاده شود. آیفون iOS 15 و watchOS 8 این ویژگی‌ها را به اپل واچ گسترش داده است؛ زیرا اپل واچ سری ۶ و مدل‌های جدیدتر از تراشه U1 بهره می‌برند.

امسال iOS 16 گزینه جالب جدیدی برای توسعه‌دهندگان به ارمغان می‌آورد که با Nearby Interaction API کار می‌کنند، این قابلیت ادغام تراشه U1 با واقعیت افزوده از طریق ARKit است. اکنون توسعه‌دهندگان می‌توانند با استفاده از تراشه U1 و ARKit اطلاعات مربوط به مسافت و مسیرها را یکپارچه‌تر و دقیق‌تر کنند. شرکت اپل اعلام کرده است که بهترین کاربرد این API، ارائه تجربه‌هایی است که کاربران را به سمت شیء خاص راهنمایی می‌کند. برای نمونه، یک برنامه می‌تواند به کاربران بگوید که آیا شیء که به دنبال آن هستند، در جلو یا پشت آن‌ها قرار دارد.

هدست واقعیت ترکیبی اپل از تراشه U1 و فناوری مبتنی بر ARKit بهره می‌برد، شایعات ارائه شده نشان می‌دهد که این محصول اواخر سال ۲۰۲۲ یا اوایل سال ۲۰۲۳ معرفی خواهد شد. انتظار می‌رود که این گجت دارای چندین دوربین و حسگر پیشرفته از جمله تراشه باند فوق‌العاده وسیع باشد، بنابراین قادر است موقعیت مکانی را به صورت دقیق تشخیص دهد.

کد خبر 581388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.