اجرای ۱۷ برنامه با محوریت توسعه صنایع‌دستی در اصفهان

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان گفت: در آستانه روز جهانی صنایع‌دستی و روز ملی فرش دستبافت، ۱۷ برنامه با محوریت ترویج و توسعه صنایع‌دستی در این کلان‌شهر اجرا شده است.

مرتضی نصوحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: از نوزدهم خردادماه به مدت یک هفته نمایشگاه صنایع‌دستی و هنرهای مردمی در باغ غدیر افتتاح شد و تا بیست‌وهفتم همین ماه آماده بازدید علاقه‌مندان است.

وی افزود: در هفته صنایع دستی نمایشگاه دیگری به‌صورت ویژه در چهل‌ستون با محوریت صنایع دستی افتتاح شد که در این نمایشگاه هنرهای هنرمندان بندرعباس به نمایش گذاشته شده است.

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان با اشاره به برگزاری مجموعه‌ای از دوره‌های آموزشی خلاقیت در صنایع دستی در روز ملی صنایع دستی، افزود: با همکاری اتاق بازرگانی نیز دوره‌های آموزشی در ارتباط با مباحث مالیاتی و تجارت الکترونیک و صادرات صنایع دستی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در شش نقطه از شهر اصفهان، کارگاه‌های صنایع‌دستی برگزار می‌شود، افزود: ورکشاپ‌هایی نیز با همکاری دستگاه‌های ذی‌نفع از جمله اتحادیه صنایع‌دستی، اداره کل میراث فرهنگی و فنی‌وحرفه‌ای در ایوان ارگ جهان‌نما، باغ‌غدیر، مجموعه چهل‌ستون و گذر فرهنگی چهارباغ برگزار می‌شود.

نصوحی تصریح کرد: برنامه تجلیل از پیشکسوتان صنایع دستی در مهمانسرای عباسی و دیدار مدیران شهرداری با برخی از بزرگان صنایع دستی از دیگر برنامه‌های این هفته در اصفهان بوده است.

وی از عضویت شهر اصفهان در شبکه شهرهای خلاق یونسکو از سال ۹۴ تاکنون خبر داد و افزود: از ۶۰۰ رسته صنایع دستی ثبت شده در جهان، ۲۰۰ رسته آن در اصفهان قرار دارد.

کد خبر 581297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.