کشور از ظرفیت و توانمندی اقتصادی بالایی برخوردار است

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: امروز علیرغم تحریم های ظالمانه، کشور از ظرفیت و توانمندی های بزرگی در عرصه اقتصادی برخوردار است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا پورابراهیمی در جلسه شورای برنامه‌ریزی توسعه و عمران بندر آستارا در هتل بین المللی اسپیناس، اظهار کرد: کشور ایران در شرایط جنگ نابرابر اقتصادی در برابر دشمنان مسیر انقلاب را طی می‌کند و حجمه‌هایی که در طول چند دهه از طرف کشورهای معاند بر علیه نظام جمهوری اسلامی ایران انجام شده است اگر یک دهم این حجمه‌ها بر کشورهای قدرتمندی که امروز درآمد سرانه ملی و شاخصه‌های اقتصادی آن جزو رتبه‌های برتر است وارد می‌شد، امکان ادامه فعالیت اقتصادی آنها هرگز امکان پذیر نبود.

وی افزود: آمریکایی‌ها در طول سال‌های اخیر بعد از اینکه نسبت به کشورمان در عرصه‌های مختلف دچار یاس و ناامیدی شدند به طور همه جانبه جنگ اقتصادی را بر علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران آغاز کردند و مقام معظم رهبری این موضوع را بارها مطرح کردند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در مواجه با جنگ اقتصادی دو راه پیش رو داریم یا باید آنچه را که دشمن در روند مذاکرات بر ما تحمیل می‌کند بر اساس آن در کشور تصمیم گیری کنیم و راه دوم این است که با اتکا به تجربه‌ها و توانمندی‌ها در عرصه‌های علمی و نظامی کشور در مسیر اقتصادی حرکت کنیم.

پورابراهیمی تصریح کرد: برخی‌ها نسبت به اقتصاد کشور آیه یاس می‌خوانند، ما اساساً آن را قبول نداریم امروز علیرغم تحریم‌های ظالمانه، کشور از ظرفیت و توانمندی‌های بزرگی در عرصه اقتصادی برخوردار است.

کد خبر 580762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.