بهبود سیستم مدیریت آب در آستین برای کاهش مصرف

مدیران آستین، پایتخت ایالت تگزاس در جنوب آمریکا، در نظر دارند سیستم پساب شهر را بهبود ببخشند تا از این طریق امکان استفاده دوباره از آب پایدار را برای ساختمان‌های تجاری فراهم بیاورند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، پروژه جدیدی در مرکز توسعه و صدور مجوز آستین آغاز شده و قرار است تأمین آب پایدار را برای سازه‌های تجاری به ارمغان بیاورد، ضمن این‌که در بهبود کمبود آب کنونی شهر نیز سهیم خواهد بود. مدیران پروژه پیش‌بینی کرده‌اند که این اقدام کاهش مصرف حدود سه‌چهارم آب آشامیدنی شهری را در پی خواهد داشت که این مقدار به بیش از ۵۰۰ هزار گالن در سال می‌رسد.

پروژه جدید آستین که دو پروژه کوچک‌تر به نام‌های Oscar و Clara را در بر می‌گیرد به عنوان الگوهایی برای احداث سازه‌های جدید با حداقل مصرف آب آشامیدنی عمل خواهد کرد که این امر به سهم خود، استفاده دوباره پساب‌ها و ذخیره حداکثری آب آشامیدنی را در پی خواهد داشت.

پروژه Oscar در یک منطقه سبز در حال اجرا است و یک سیستم استفاده دوباره را در بر می‌گیرد. این سیستم قابلیت جمع‌آوری ۴۰ هزار گالن آب باران را دارد که این آب، پس از تصفیه وارد تانک‌های بزرگی می‌شود و برای چشم‌اندازهای بیرونی مورد استفاده قرار می‌گیرد. سیستم Oscar نه‌تنها به ذخیره آب آشامیدنی کمک می‌کند، بلکه از طریق حذف فرآیندهای مختلف برای تولید آب آشامیدنی در ذخیره انرژی نیز سهیم است.

از سوی دیگر، Clara در زیر پیاده‌راه بزرگی در حال اجرا است و فضایی دایره‌مانند و پیشرفته را برای جمع‌آوری آب در بر گرفته است. در این سیستم، بیش از پنج هزار گالن آب در هر روز از فاضلاب‌های ساختمانی جمع‌آوری می‌شود که پس از تصفیه از طریق رویکردهای تکنولوژیک، برای نظافت سرویس‌های بهداشتی ساختمان‌ها به داخل آن‌ها بازمی‌گردد. پروژه‌های Oscar و Clara نمونه‌های بسیار موفقی از اقدامات مدیران آستین برای ذخیره و استفاده دوباره آب شهری به‌شمار می‌رود که می‌تواند به عنوان الگویی برای سایر شهرهای جهان جهت کاهش قابل توجه آب مصرفی عمل کند.

بهبود سیستم مدیریت آب در آستین برای کاهش مصرف

کد خبر 580606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.