صنایع‌دستی باید اقتصادمحور باشد

شهردار فارسان با بیان اینکه ورود به عرصه صنایع‌دستی درآمدزایی چندانی ندارد، گفت: چنان‌چه گردشگری رونق پیدا کند، می‌توان به معرفی مؤثر صنایع‌دستی پرداخت و بازار فروش این تولیدات را راه‌اندازی کرد.

مهدی امیریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، ضمن بیان اینکه صنایع‌دستی شهرهای بختیاری‌نشین استان به سمت تولید فرش پیش رفته است، اظهار کرد: درآمدزایی در این حوزه اندک است و شهروندان استقبال چندانی از صنایع‌دستی نمی‌کنند تا شهرداری در این زمینه اقدامی انجام دهد.

وی افزود: شهرداری به دنبال منابع درآمدی پایدار است درحالی‌که راه‌اندازی بازار فروش صنایع‌دستی صرفه اقتصادی ندارد؛ بنابراین به این عرصه ورود نکردیم.

شهردار فارسان خاطرنشان کرد: شهر فارسان دارای صنایع‌دستی مختلفی همچون چوغا، فرش، گلیم و ترمه‌دوزی است اما فرش بختیاری جایگاه ویژه‌ای دارد.

امیریان با بیان اینکه شهر فارسان هنرمندان بسیاری در حوزه صنایع‌دستی دارد، اضافه کرد: فرش بختیاری با نقش کاملاً ویژه و متفاوت خود در میان فرش‌های ایرانی خودنمایی می‌کند؛ قالی‌های بختیاری نیز به طور عمده دارای گره ترکی است.

وی ادامه داد: در این نوع بافت، نخ خامه از روی دو تار مجاور به عقب رفته و پس از دور زدن تارها از زیر قسمت کمانی روی تارها بیرون می‌آید و به سمت بالا کشیده می‌شود. سر آن را قیچی می‌کنند و پس از هر ردیف بافت، دو پود روی قسمت‌های بافته شده قرار می‌دهند و دفتین آن را می‌کوبند.

شهردار فارسان با بیان اینکه رونق صنایع‌دستی نیازمند همراهی تمام متولیان است تا بتوان گامی مؤثر در این زمینه برداشت، تصریح کرد: چنان‌چه گردشگری رونق پیدا کند، می‌توان به معرفی مؤثر صنایع‌دستی پرداخت و بازار فروش این تولیدات را راه‌اندازی کرد.

امیریان گفت: صنایع‌دستی یک هنر است که باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد و جذب سرمایه‌گذار با برنامه مشخص می‌تواند این صنعت را به سمت اقتصادمحوربودن سوق بدهد.

کد خبر 580524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.