انجام بیش از ۴ هزار بازدید از وضعیت ایمنی ساختمان‌های مشهد

شهردار مشهد گفت: بیش از چهار هزار بازدید از وضعیت ایمنی ساختمان‌های شهر اصفهان صورت گرفته است که در طی آن ۱۳۵ پرونده به دستگاه قضایی ارجاع داده شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید عبدالله ارجائی اظهار کرد: ایمنی هر ساختمان باید مهر تأیید نظام مهندسی را داشته باشد که تنها در سال گذشته بالغ بر ۱۲۰۰ برخورد قانونی با متخلفان و مالکین ساختمان‌های ناایمن شد.

وی اطفای حریق از دیگر مسائل ایمنی در ساختمان‌سازی‌ها است که در این حوزه ۱۳۵ پرونده تخلف تشکیل شد و مواردی نیز پس از تذکر رفع رجوع شد، گفت: شهرداری پس از بازرسی‌های صورت گرفته به دلیل اینکه ابزاری برای مقابله ندارد، متخلفان را به دستگاه قضائی ارجاع می‌دهد.

شهردار مشهد با بیان اینکه آتش‌نشان‌ها سلامت مردم را خط قرمز خود قرار دهند و نظارت جدی بر ایمنی ساختمان‌ها داشته باشند، گفت: سرمایه‌گذاران و مالکین باید فکر کنند که بهره‌برداران ساختمان، خانواده آنان هستند و ناظران باید نظارت و بررسی دقیقی از ساختمان انجام دهند.

وی در ارتباط با چگونگی دریافت مجوز ۱۳۵ ساختمان دارای نقص ایمنی در شهر مشهد، گفت: مجوز ساخت برای تمام ساختمان‌سازی‌ها در ابتدا صادر می‌شود و بر اساس آن ساختمان بنا می‌شود و در مرحله ساخت و پایان کار مجوز ایمنی آن اعطا می‌شود.

کد خبر 579414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.