تردد گاری‌های نمادین صوفیه ممنوع شد

شهرداری صوفیه، رفت‌وآمد با گاری‌ها و واگن‌های اسب‌کشی در خیابان‌های پایتخت بلغارستان را ممنوع کرد. منع تردد این نوع وسایل نقلیه به دلیل ایجاد مشکلات تردد عنوان شده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهرداری صوفیه طی یک فرمان، تردد گاری‌های اسب را در سطح شهر ممنوع کرد تا وضعیت ترافیک شهری بهبود پیدا کند.

این منع تردد به این معنا است که بازدیدکنندگان دیگر نمی‌توانند از منظره عجیب و غریب گاری‌های اسب که در خیابان‌های این پایتخت مدرن اروپایی وجود داشت، لذت ببرند. در واقع دلیل ممنوعیت ضروری تردد این وسایل نقلیه، نافرمانی‌های مکرر رانندگان آنها بوده است که ایمنی خودشان و سایر رانندگان و عابران پیاده را به خطر می‌انداختند.

این ممنوعیت به دلیل تخلفات مکرر رانندگان گاری از قبیل سلب تردد وسایل نقلیه، تردد در پیاده‌روها و حتی حرکت در مسیر مخالف اعلام شده است. علاوه بر این، اسب‌ها و قاطرهایی که به‌عنوان حیوانات بارکش استفاده می‌شدند، تقریباً همیشه تحت مراقبت بد و دچار سوءتغذیه بودند و به ندرت تحت مراقبت‌های دامپزشکی لازم قرار داشتند.

تردد گاری‌های نمادین صوفیه ممنوع شد

در صورت مشاهده تخلف، مراجع ذی‌صلاح گاری را تا زمان درخواست مالک، توقیف و پس از پرداخت جریمه‌های مربوطه مسترد خواهند کرد. حیواناتی که برای کشیدن وسایل نقلیه استفاده می‌شوند به یک شرکت شهرداری که معمولاً وظیفه مدیریت وضعیت حیوانات بی‌خانمان در شهر را بر عهده دارد، تحویل داده می‌شود. اسب‌ها یا الاغ‌ها نیز پس از پرداخت هزینه‌های مراقبت و درمان به صاحبانشان بازگردانده می‌شوند.

مقامات اکنون انتظار دارند که در پی این فرمان، ترافیک، ایمنی جاده‌ها و پاکیزگی شهر بهبود یابد، زیرا گاری‌ها پیش از این اغلب برای حمل‌ونقل و قاچاق زباله به طور غیرقانونی استفاده می‌شدند.

تردد گاری‌های نمادین صوفیه ممنوع شد

کد خبر 579221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.