رونمایی شورای شهر سولی‌هال از باغ اجتماعی جامعه جانبازان

شورای شهر سولی‌هال از افتتاح یک باغ اجتماعی جدید برای جامعه جانبازان شهر در پارک هیلفیلد خبر داد که در همکاری با لژیون سلطنتی «بریتانیا وارویک‌شایر» و شهر بیرمنگام ایجاد شده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، طی همکاری شورای شهر سولی‌هال با لژیون سلطنتی «بریتانیا وارویک شایر» و شهرستان بیرمنگام، از یک باغ اجتماعی جدید برای نیروهای نظامی شهر در پارک هیلفیلد رونمایی شد. این باغ به‌طور خاص برای جانبازان، شامل افرادی طراحی شده است که اخیراً و در حین خدمت به شدت مجروح شده، از اختلال استرس پس از سانحه رنج می‌برند یا بستگان خود را در حین خدمت فعال از دست داده‌اند.

شورای شهر سولی‌هال این باغ را در یک فضای باز منحصربه‌فرد ایجاد کرده است تا مکانی برای تأمل، آرامش و الهام نیروهای مسلح، جانبازان، بیماران، مجروحان و خانواده‌های آن‌ها، همچنین سایر ساکنان جامعه محلی باشد، نیازهای خاص جامعه نظامی را برآورده کند و نه به‌عنوان مکانی برای یادآوری گذشته که به شکل محلی برای یادآوری امید و استراحتگاهی شفابخش برای التیام زخم‌های روح و جسم عمل کند.

باغ اجتماعی جامعه جانبازان سولی‌هال که ایجاد آن دو سال طول کشید، از تابستان گذشته در اختیار عموم مردم قرار گرفت اما افتتاح رسمی آن و برگزاری جشن‌ها و مراسم‌های مربوطه که دو بار به دلیل محدودیت‌های کرونایی به تعویق افتاده بود در تاریخ بیستم می انجام شد. ایده ساخت این باغ اجتماعی با درخواست کمیته محلی RBL County و شورای شهر سولی‌هول شکل گرفت که تشخیص دادند لازم است فضایی برای جانبازان و سایر اقشار نظامی شهر طراحی شود که برای آن‌ها مکانی آرام و به دور از دغدغه‌هایی فراهم آورد که روزانه با آن سر و کار دارند و منجر به وارد آمدن آسیب‌های جسمی و مهم‌تر از آن مشکلات روحی برای این قشر شده است؛ محیطی که از طریق فعالیت‌های طبیعت‌محور به ارتقای رفاه جامعه نیروهای نظامی کمک کند.

عضو شورای شهر سولی‌هال با اشاره با ضرورت ایجاد محیط‌های این‌چنینی و ضمن تشکر از پیاده‌سازی این پروژه بلندپروازانه اکو درمانی در همکاری با شورای شهر و ستاد نیروهای مسلح و هدیه آن به نیازهای جامعه نظامی شهر، اعلام کرد که این باغ به‌هیچ‌وجه یک باغ یادبود نیست، بلکه فضایی است که یک محیط درمانی و طبیعی برای افراد فراهم می‌کند تا بتوانند در آن به کاوش بپردازند و به آرامش دست یابند.

وی در ادامه گفت مناطقی مانند باغ حیات‌وحش حسی، چمنزار تابستانی و جنگل‌های تازه ایجاد شده به شورای شهر امکان می‌دهد فضای باز جذابی ایجاد کند که هدف آن کمک به سلامت جسمی و روحی است و محل‌های استراحت تعبیه‌شده در باغ اجتماعی جانبازان نیز فراهم آمدن محیطی آرام را برای استراحت و تأمل تضمین می‌کند. عضو شورای شهر تأکید کرد که این فضای شگفت‌انگیز و آرام‌بخشی برای استفاده عموم مردم است و اظهار امیدواری کرد که در کنار کمک به بهبودی سلامت روانی، مردم را دور هم جمع کند.

شهردار سولی‌هال نیز ضمن قدردانی از همه کسانی که در طراحی و ساخت باغ نقش داشتند و همچنین از همه افرادی که در مراسم افتتاحیه شرکت کردند، گفت: «این باغ زیبا که برنده جایزه ایجاد یک مکان تأمل برای جامعه نیروهای مسلح و مردم محلی بوده و در در اوایل ماه جاری برنده جایزه داوران در مراسم اهدای جوایز وست‌میدلندز مؤسسه مهندسین عمران شده است، فضای بیرونی منحصربه‌فردی ایجاد می‌کند که همه می‌توانند از آن لذت ببرند.» وی این باغ را یک عمل قدردانانه و از صمیم قلب توسط لژیون سلطنتی بریتانیا، اعضای نیروهای مسلح، کارکنان بخش عمومی شورای شهر سولی‌هال، تیم چشم‌انداز و مأموریت شورا و پیمانکاران دانست.

مراسم افتتاحیه باغ اجتماعی جانبازان سولی‌هال به‌طور رسمی با مشارکت سازمان‌های دخیل در ایجاد آن، شهردار و اعضای شورای شهر سولی‌هال و شش تن از اعضای ارتش کشور شامل کهنه‌سربازانی انجام گرفت که همگی در دوران خدمت خود مجروح شده و از آسیب‌های جسمی و روانی رنج می‌برند.

شورای شهر سولی‌هال اعلام کرد که یکی از فعالیت‌های دائمی باغ اجتماعی جانبازان برگزاری مراسم چای و گفت‌وگو است که توسط یک گروه فعال اجتماعی برگزار می‌شود و وظیفه باغبانی و نقاشی باغ را نیز برعهده دارد. باغ اجتماعی جانبازان سولی‌هال توسط تیم حفاظت از محیط تاریخی، معماری منظره، طراحی شهری و تیم اکولوژی (کلود) شورای سولی‌هول طراحی شده و هر چند هدف اولیه آن فراهم کردن مکانی برای تأمل است، از اهداف زیست‌محیطی و تنوع زیستی شورا نیز حمایت می‌کند و بودجه آن توسط پروژه روش‌های حفظ حیات‌وحش تأمین می‌شود که ارائه بخشی از آن را صندوق توسعه منطقه‌ای اروپا بر عهده دارد.

کد خبر 579067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بهار ۲۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
    0 0
    عالیه عالی