انتقاد عضو شورا از طرح جایگزینی فرهنگسراها در شیراز

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به اهمیت وجود فرهنگسراها، گفت: طرح شهردار برای جایگزین کردن سه ساختمان کوچک مقیاس به جای فرهنگسرای شهروند، پیشنهاد مناسبی نیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، افسانه خواست خدایی اظهار کرد: به استناد مصوبه ۲۵۸ سال ۱۳۸۶ شورای اسلامی شهر شیراز هرگونه استفاده از فرهنگسراها، به عنوان محل استقرار پرسنل اداری زیرمجموعه شهرداری ممنوع بوده و براساس قانون، فرهنگسراها صرفاً برای انجام فعالیت‌های فرهنگی باید مورد استفاده قرار گیرد. این مصوبه صراحتاً در این موضوع برای شهرداری تعیین تکلیف کرده است.

وی در طرح تذکر خود در صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز ادامه‌داد: فرهنگسرای شهروند تنها زیر ساخت فرهنگی در منطقه کم برخوردار بوده و شهرداری حق ندارد مردم این منطقه را از حق طبیعی خودشان محروم کند، فرهنگسرای حکمت از جمله سه فرهنگسرای بزرگ مقیاس این شهر محسوب می‌شود و تنها دل‌خوشی فرهنگی مردم شهرک گلستان است و طرح شهردار برای جایگزین کردن سه ساختمان کوچک مقیاس به جای آن پیشنهاد مناسبی نیست.

رئیس کمیته خانواده و بانوان شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه سیاستگذاری و برنامه‌ ریزی مناسبی در سنوات گذشته برای مدیریت و در اختیار گذاشتن این فرهنگسراها به شهروندان، سازمان‌های مردم نهاد و برون سپاری وجود نداشته است، گفت: لازم است سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری شیراز سریع‌تر برنامه خود را برای برون سپاری و در اختیار قرار دادن این مجموعه‌ها به مردم، به شورای شهر ارائه دهد.

کد خبر 578950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.