مردمی بودن به معنی پیگیری مطالبات مردم در زمان مناسب است

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: رهبر معظم انقلاب مردمی بودن به معنای پوپولیستی بودن را نهی کردند و معنای صحیح مردمی بودن را انعکاس و پیگیری مطالبات مردم و توجیه آنان در زمان‌هایی که موانع جدی وجود دارد را مورد تاکید قرار دادند.

حجت‌الاسلام محمدتقی نقدعلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص دیدار اخیر نمایندگان مجلس شورای اسلامی با رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: نشانه‌های رضایتمندی در رفتار و گفتار مقام معظم رهبری احساس می‌شد و از کلمات حکیمانه ایشان بهره کافی بردیم. زیرا مانند متخصص تمام عیار که عمر خود را در مجلس طی کرده‌اند به صحبت پرداختند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری لحظه به لحظه مجلس را از نزدیک رصد می‌کنند و به نقاط قوت و ضعف اشراف کامل دارند، ادامه داد: ایشان به موارد نقطه‌ای اشاره کردند؛ این گونه نبود که مباحث کلی باشد تک تک نقاط قوت و ضعف را بررسی و نکات را برای اصلاح آن گوشزد کردند. همچنین به مواردی همچون طرح‌ها در باب لوایح دولت، کیفیت ارتباط مجلس با دولت، کیفیت نطق‌ها و آنچه باید در نطق‌ها باشد یا نباشد تاکید کردند.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب تمام آنچه که در مجلس می‌گذرد را به شکل کارنامه امتیازدهی کردند.

به گفته وی، آنچه مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است، انقلابی بودن مجلس شورای اسلامی است، این در حالی است که برخی به دلیل سوءنظرها و شیطنت‌ها این خیال را داشتند که لقب انقلابی را از مجلس جدا کنند، اما مهر تأیید مجدد مقام معظم رهبری بر انقلابی بودن مجلس، نمایندگان را برای ادامه کار در دو سال پیش‌رو مصمم‌تر کرد.

نقدعلی اضافه کرد: هشدار رهبری مبنی بر انقلابی‌گری نهیبی بود که نمایندگان را بیدارتر و هوشیارتر کرد.

وی با اشاره به مهم‌ترین مسئله مورد تاکید رهبر معظم انقلاب خاط نشان کرد: مهم‌ترین موضوع، مردمی بودن به معنای واقعی کلمه بود، براساس تحلیلی که ایشان داشتند، مردمی بودن به این معنا است که درد مردم احساس شود و نمایندگان با مردم باشند و اگر نیاز و مطالبه مردم راه حل دارد حتماً آن راه حل تا حصول نتیجه دنبال شود و در صورتی که مطالعات با موانعی برخورد می‌کند، مردم توجیه شوند.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب، مردمی بودن به معنای پوپولیستی بودن را نهی کردند و معنای صحیح آن را انعکاس و پیگیری مطالبات مردم و توجیه آن‌ها در زمان‌هایی که موانع جدی وجود دارد را مورد تاکید قرار دادند.

کد خبر 578361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.