توسعه پروژه‌های عمرانی منطقه ثامن با خرید ۵۴ پلاک

شهردار منطقه ثامن از خرید ۵۴ پلاک در مسیر اجرای پروژه‌های عمرانی این منطقه خبر داد و گفت: این پلاک‌ها با مساحت تقریبی ۷۰ هزار مترمربع و ارزش حدود ۱,۸۰۰ میلیارد ریال خریداری شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدفرهاد حجازی با اشاره به روند اجرای پروژه‌های عمرانی منطقه ثامن، اظهار کرد: در اجرای طرح حریم رضوی مجموعه‌هایی تحت عنوان فضاهای عمومی شامل خیابان‌ها، معابر، ره‌باغ‌ها و بوستان‌ها و فضای سبز که کاربری عام‌المنفعه دارند و در راستای افزایش رفاه شهری برای شهروندان شهر امام مهربانی‌ها و زائرین والامقام بارگاه منور رضوی ایجاد می‌شوند.

وی ادامه داد: پیش‌بینی شده است که به‌طور طبیعی در بسیاری از موارد با توجه به توسعه این فضاها اجرای آن‌ها مستلزم خرید املاک در مسیر از مالکان و ذی‌نفعان است.

شهردار منطقه ثامن تصریح کرد: از ابتدای اجرای طرح بهسازی و نوسازی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی سعی شده است که این اقدام با رضایت کامل طرفین قراردادها و جنبه احقاق حقوق عامه شهر و شهروندان انجام شود که بر همین اساس ملاک عمل نیز بر اساس اعلام نظر هیئت کارشناسی سه‌نفره بوده است تا علاوه بر به حداقل رساندن موضوع تفاوت قیمت‌ها و تأثیر نوسانات بازار ملک، رعایت حداکثری حقوق شهروندان نیز انجام پذیرد.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال گذشته تاکنون و پس از ابلاغ طرح حریم رضوی که اجرای فضاهای عمومی و زیرساخت‌های شهری در محدوده پیرامون حرم مطهر توسط شهرداری منطقه ثامن سرعت یافته است، نسبت به خرید مواردی از املاک که در تعارض با مسیر اجرای پروژه‌های یاد شده قرار دارند، توسط اداره املاک منطقه اقدام شده است.

حجازی در خصوص خرید پلاک‌ها در مسیر اجرای پروژه‌های عمرانی منطقه ثامن، گفت: منابع خرید این اراضی و املاک از سه حوزه منابع مالی شهرداری، اوراق بهادار تخصیص یافته جهت اجرای پروژه‌های شهری یا هزینه سرمایه‌گذارانی که بخشی از یا تمام پلاک معارض در مسیر اجرای پروژه آن‌ها قرار گرفته است، تأمین می‌شود.

شهردار منطقه ثامن اظهار کرد: در سال گذشته تعداد ۵۴ پلاک با مساحت تقریبی ۷۰ هزار مترمربع و ارزش حدود ۱,۸۰۰ میلیارد ریال خریداری شده است که بخشی از این رقم به میزان ۷۳۰ میلیارد ریال به‌صورت معوض و تهاتر ملک و در حدود هزار میلیارد ریال آن نیز از محل منابع نقدی پرداخت شده است.

کد خبر 577359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.