بررسی علت بروز بیماری گوارشی در دانشجویان دو دانشگاه توسط وزارت بهداشت+جزئیات

رئیس اداره بیماری‌های منتقله از آب و غذای وزارت بهداشت با اشاره به اینکه بررسی علل وقوع بیماری با علائم گوارشی در میان دانشجویان در حال انجام است، گفت: اینکه علت بروز این علائم در دانشجویان آلودگی ویروسی، مسمومیت غذایی یا سایر علل بوده است، هنوز مشخص نیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مریم مسعودی‌فر با اشاره به دو مورد گزارش شده از بروز بیماری با علائم گوارشی بین دانشجویان خوابگاه پردیس نسیبه دانشگاه فرهنگیان و مجتمع خوابگاه برادران دانشگاه امام صادق (ع) اظهار کرد: پس از گزارش بروز این اتفاق گروه‌های بهداشتی و درمانی به محل مراجعه کردند و کلیه دانشجویان دارای علائم بالینی در مراکز درمانی تحت درمان قرار گرفتند و درحال‌حاضر نیز وضعیت بالینی مساعدی دارند.

وی درباره علت بروز این اتفاق افزود: هم‌زمان با کنترل علائم بالینی در مبتلایان، نمونه‌گیری جهت بررسی آزمایشگاهی و تعیین عامل وقوع طغیان انجام و نمونه‌ها به آزمایشگاه ارسال‌شده است. اینکه علت بروز این علائم در دانشجویان آلودگی ویروسی، مسمومیت غذایی یا سایر علل بوده است، هنوز مشخص نیست.

رئیس اداره بیماری‌های منتقله از آب و غذای وزارت بهداشت، تصریح کرد: همکاران ما ضمن تداوم ارائه مراقبت‌های بهداشتی مورد نیاز، در حال بررسی بیشتر ابعاد موضوع هستند تا با داشتن اطلاعات کافی علت وقوع طغیان مشخص شود.

به گزارش ایمنا، ساعت پنج صبح روز گذشته _دوشنبه دوم خردادماه_ ۴۹ نفر دارای علائم مسمومیت جنرال از خوابگاه دخترانه به یک مرکز درمانی مراجعه کردند که علت مراجعه آن‌ها در بدو ورود مسمومیت عنوان شد اما سپس اعلام شد تعیین علت این اتفاق مستلزم انجام آزمایش‌ها بیشتر است؛ این درحالی‌که است که پرویز انصاری‌راد، معاون دانشجویی پردیس نسیبه دانشگاه فرهنگیان علت ایجاد مشکل گوارشی برای این دانشجویان را مسمومیت غذایی ندانسته و تأکید کرده بود این موضوع ارتباطی به غذای خوابگاه نداشته است.

بامداد امروز _سه‌شنبه سوم خردادماه_ نیز تعداد ۳۹ نفر از دانشجویان دانشگاه امام صادق (ع) با علت مشابه به مراکز درمانی ارجاع داده شدند که مدیرکل روابط عمومی دانشگاه امام صادق (ع) نیز تأکید کرده است: مسمومیت دانشجویان با تائید پزشکان آلودگی ویروسی است.

کد خبر 577317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.